This is my Blog, as you all know. So that means no1 is allowed to copy anything here without my permission.
Spamming also is forbidden. Rude / vulgar words in my tagboard will be deleted. And lastly, enjoy your stay here. (:
Status
Page Status
Site Opened @ 2009
Currently viewing: 3 Posts only.
You are visitor number
hari ini 24 Februari... sepatutnya aida da plan untuk pergi menonton cerita kembar siang... tapi malangnya... satu2nya GSC yang ada di JB adalah di Leisure Mall... kenapa aida mesti tonton di GSC?? sebabnyaa.. aida dapat baucer percuma 2 tiket.. hihi.. nak tak nak.. aida kena la tengok cerita sini ada hantu.... GSC tuuu ketinggalan sikit... haihhh...
kali pertama pergi tonton tiket percuma.. haha berkobar2...masuk2.. takut juga la.. sebab tau cerita ni ada 4 jenis cerita hantu...
sinopsis
Rama seorang penyelia yang mencari pemandu untuk penghantaran di luar kawasan bandar di saat-saat akhir. Dia berjaya mendapatkan Ah Meng dan Bakri untuk melaksanakan tugas itu dengan bayaran tambahan untuk kerja lebih masa itu.
Mereka perlu menghantar sebuah keranda kayu yang besar untuk seorang pelanggan Cina tepat pada masanya. Mereka berdua menggunakan van melalui highway yang agak sunyi.
Semasa perjalanan, radio dalam van mereka rosak. Untuk menghilangkan kebosanan semasa memandu mereka mula bercerita tentang kisah-kisah hantu dan seram yang benar-benar berlaku.
Bakri mula bercerita tentang Hantu Pokok Pisang yang berlaku dikampungnya. Bagi Cina pula, hantu yang melibatkan lelaki pergi ke kubur untuk sembahyang bagi mendapatkan nombor ekor.
Ketiga adalah hantu Jepun di hostel di mana para pelajar selalu ternampak hantu-hantu Jepun ini berkawad. Akhir sekali adalah hantu India yang memburu dua watak protagonis iaitu pemandu yang menceritakan ketiga-tiga kisah hantu tadi
seperti biasa.. aida suka berkongsi cerita serba sedikit tentang wayang yang akan ditayangkan atau yang aida da tengok..
tapi kali ni.. tentang kembar siang.. kenape aida nak cerita pasal kembar siang walaupun akan keluar 24Hb februari ni?? hihi.. sebab.. publisitinya da lama keluar..sebab tu aida sangat2 teruja nak tengok...
aida nak sangat tengok cerita kembar siang ni sebab Intan Ladyana ngan Kamal Adli berlakon... suka tengok mereka berdua...sweet aja hihih
ok ni sinopsisnya..
Sinopsis:
KEMBAR SIANG menceritakan tentang kehidupan AWAL dan AWI sepasang kembar seiras. AWAL abang dan AWI adik. AWAL normal tetapi AWI sedikit terencat dan lurus bendul kerana pernah mengalami demam panas. Tetapi AWI mempunyai daya ingatan dan kemahiran mengira yang luarbiasa dan sering memberi tuisyen kepada MAZLI dan IZAN, anak sekolah yang sering menemaninya. AWAL dan AWI mewarisi rumah dan kedai runcit peninggalan arwah bapa mereka HAJI SABRAN. Pengurusan kedai runcit itu dilakukan oleh mereka berdua: AWAL jadi bos dan AWI jadi pekerja. Kedai runcit AWAL dan AWI mempunyai saingan dengan sebuah lagi kedai runcit di seberang jalan milik PAK DIN DUDA.
Tapi AWAL dan AWI telah dipesan oleh arwah bapa mereka bahawa dalam berniaga mesti sentiasa jujur dan mesra pelanggan. Ini berbeza dengan sikap dan perangai PAK DIN DUDA yang sentiasa mencari peluang untuk mengaut keuntungan. PAK DIN DUDA yang sudah tiga kali menduda mempunyai seorang pekerja, MAK YAM. Tetapi MAK YAM tidak dibayar gaji tetap, tetapi dibayar komisyen pada setiap jualan. MAK YAM mendapati komisyennya sangat sedikit. Kedai PAK DIN DUDA tidak dikunjungi ramai pelanggan kerana barang-barangnya yang sedikit dan harganya pula mahal. PAK DIN DUDA melihat AWI yang rajin dan mahu AWI bekerja di kedainya kerana dia sendiri lebih suka berehat dari bekerja. PAK DIN DUDA pujuk AWI dan berjanji akan carikan gadis cantik jadi isteri AWI. Tetapi rahsia PAK DIN DUDA terbongkar bila dia sendiri tak dapat membezakan yang mana AWI dan yang mana AWAL.
Kadang-kadang dia terlepas cakap pada AWAL yang disangkanya AWI. ANI, teman wanita AWAL tidak tahu boy-friendnya mempunyai adik kembar seiras. ANI tergamam bila melihat AWAL yang dikenali sebagai taukeh, bos atau pengurus kedai, tiba-tiba mengangkut tong gas, membawa barang dapur atas motorsikal roda tiga dan memarut kelapa. ANI syak AWAL cuba berselindung dan menipunya. Seorang penagih dadah yang masuk mencuri di rumah AWAL dan AWI juga tergamam dan menjerit bila mendapati AWI yang sedang tidur di dalam bilik berada di warung luar rumah waktu dia mahu melarikan diri. Di waktu yang lain budak yang sama menjerit ketakutan bila AWI yang masuk ke toilet di belakang kedai runcit tiba-tiba mendekatinya dari depan sewaktu dia mencuri makanan ringan di dalam kedai. Sekalipun AWAL dan AWI kembar seiras, tetapi mereka mempunyai beberapa kelainan dari segi minat dan citarasa. AWAL suka keluar malam bawa girlfriend, ANI makanmakan dan menonton wayang. AWI takutkan gelap dan bila malam terus tidur.
AWAL ada kereta tetapi AWI lebih selesa dengan motorsikal roda tiga yang diubahsuai dan mempunyai gear reverse. AWI pula jika memandu kereta dalam gear reverse sahaja. AWI diperkenalkan kepada ANI oleh abangnya dan dia terpikat melihat kejelitaan ANI. AWAL jadi serba salah. AWAL memujuk ANI supaya berkahwin dengan AWI. ANI merajuk dan lama mereka tidak berjumpa. Suatu hari AWAL melihat ‘ANI’ yang bertudung masuk ke kedainya membeli barang tetapi langsung tidak menegurnya. AWAL mengikuti ‘ANI’ yang menaiki skuter. AWI juga ikut. AWAL terkejut melihat bapa ‘ANI’ yang berbeza warna kulit. AWAL menemui bapa ‘ANI’, MOHAMAD RAFI dan dapat cerita sebenarnya. ‘ANI’ adalah ANA dan kembar ANI. Gadis dua beradik itu kematian ibubapa dan dipelihara oleh dua keluarga berbeza. Kedua-duanya tinggal dengan bapa tunggal bila ibu mereka meninggal dunia.
Bapa ANI, PAK WAN dan bapa ANA, MOHAMAD RAFI yang mengenali HAJI SABRAN bapa AWAL dan AWI. Katanya dia masuk jawi dengan HAJI SABRAN selepas memeluk Islam bersama isterinya. MOHAMAD RAFI juga kawan baik PAK WAN, dan pernah bekerja dengan majikan yang sama, bapa dan ibu sebenar ANI dan ANI. Mereka sudah lama tak berjumpa. AWAL beritahu bahawa ANI adalah tunangannya. AWAL mengatur pertemuan antara dua sahabat lama dan gadis kembar ANI dan ANA. Cerita berakhir dengan satu majlis persandingan tiga pasang pengantin: AWAL dan ANI, AWI dan ANA serta MOHAMAD RAFI dan MAK YAM. Antara tetamu yang terkulat-kulat melihat ketiga pasangan itu bersanding ialah PAK WAN dan PAK DIN DUDA. BUDAK PENCURI juga terkedu dan terjekil biji mata melihat dua pasangan kembar di atas pelamin.
cerita ni adalah genre komedi... walaupun ada segelintir masyarakat Malaysia tidak gemar menonton cerita melayu di panggung wayang.. bagi mereka rugi aja.. nanti boleh tonton masa raya.. tapi.. aida sangat suka menonton di panggung wayang...tak rasa rugi....cuma.. bila lepas tonton.. dan ceritannya membosankan.. memang akan rasa rugi laaaa ahahhaha
tak sabar nak balik Jb .. dan nak tonton cerita ni .....
nanti aida ceritakan pengalaman aida menonton cerita ni k?? alang2 aida dapat baucer percuma 2 tiket dari GSC hihihihihi
yeah~! kali ni aida nak bagitahu sedikit.. ala. sikit je mampu cerita sebab penat masih tak hilang... dan gambar semua kat phone farah dan nadjwaaa =) hihihi
semalam..19 Feb 2011, kami berlima da pergi jalan2 ke Melaka =)........................oh penatnye badan.. sebab banyak berjalan...
dan malam mencari bukit ampang =)............
itu je na cite utk sekarang ni.. masih penat.. nanti sambung balik oke??? hihi
salam semua =)...kali ini. aida sememangnye hanya mampu meluahkan di diari terbuka =).. maksudnya... disini lah hak peribadi aida nak berkata apa2 kan =).. sesiapa tak ikhlas untuk membaca atau hanya niat sebaliknya.. sila lah klik 'X' =)... bukan apa.. untuk menjaga perasaan hormat kan =)..
pembuka bicara
seperti biasa... semua manusia akan mengalami dugaan.. pelbagai jenis dugaan yang bakal diterima =)... dan pelbagai cara untuk mengatasi dan menempuhinya.. lain orang lain caranya kan... tapi.. ada juga sesetengah golongan hanya akan berdiamkan diri sahaja.. sememangnya. jika kita berdiam diri... kita akan ditindas dan tak mampu untuk menunjukkan kebenaran diri kita.. tapi.. seperti biasa. kita tinggal di bumi Allah hanya sementara... hanya tuhan yang tahu setiap niat hamba2 nya... biarkan lah... =)
Ya tuhanku, kenapa perlu ada tomahan yang cuba di hembus di setiap sepasang telinga manusia yang berdekatan dengan diri ini.....sememangnya. semuanya bukan dari diri ini..dan sesungguhnya.. sekiranya diri ini terlibat menebarkan fitnah semuanya..semestinya diri ini amat mempercayai kata2 seorang ustazah daripada orang lain.. =) wallahualam la jika diri ini terlibat dari tomahan yang diperkatakan itu.....hanya tuhan saja yang tahu..sememangnya diri ini akan berdiam diri.. dan titisan mutiara yang mampu menjadi peneman sekarang ini.. kerna.. diri ini percaya.. setiap manusia mempunyai akal fikiran yang terbaik sebaik2 makhluk ciptaan Tuhan.. dan buka kan lah hati seikhlasnya =)
wahai peneman suatu tika dahulu.. celikkan lah mata mu.. peka kan lah telingamu... kerna...terlampau ramai menyayangimu dan mahu melindungi mu.. tapi apakan daya... diri ku jua menjadi mangsa keadaan...
wahai saudara seagamaku... jauhkan lah segala hasutan mu untuk sekalian teman.. kerna.. sememangnya dirimu seolah2 calon pemutus saudara mu sendiri...mereka tahu kebenaran.. bukan dari diri ini.. tapi kebenaran dari mereka yang sangat benar dan amat arif tentang agama..=)
sememangnya.. aida akan biarkan ia terus berlaku... dan teruskan dirinya dibelenggu kata2nya.. kerna.. seperti yang diperkatakan... manusia masih dikurniakan akal fikiran yang baik.. sebaik daripada sekalian makhluk..
sesungguhnya.. diri ini tahu apa impaknya yang bakal terima... kerna.. telah ada seseorang insan yang amat disegani memberitahu alamat di masa depan.." terima kasih kak..sememang nya itu yang berlaku...saya perlu tabah menghadapinya" =)
sehabisnya baca post kali ini.. aida pasti..mesti ada segelintir hamba Allah yang memikirkan kearah negatif akan memandang serong dan terdetik di hati masing2 tentang keburukan kan?...tak mengapalah...hanya disini yang mampu diungkapkan...terima kasih..=)... teruskan lah ye.. =)
jangan lah kita makan kawan sendiri.. sebelum melakukan.. fikirkan lah.. sebelum berkata2 fikirkan lah.. sebelum membuat keputusan.. fikirkan lah.. sebelum mempercayai sesuatu.. fikirkanlah.. kita sendiri tak tahu siapa dan niat apa setiap orang yang kita kenal... tabahkan lah wahai hati...
yang hanya diri ini berdoa kepada Ilahi... kembalikan kebenaran terhadap diri ini...amin Ya Rabb
jika tak mahu baca.. klik 'X' di sebelah kanan ye... =) terima kasih...
"sayang".. adakah mudah untuk diungkapkan kepada seseorang yang kita sayang melainkan keluarga kita sendiri?.. kalau mudah mengatakan sayang... itu bukan sebenarnya.... ia mengambil jangka masa yang lama untuk menghilangkan rasa segan silu untuk mengatakan ayat itu... tapi.. sekarang . rasanya. semua mudah untuk diperkatakan kan?..
cinta... betulkah cinta itu sejati?.. betulkan cinta itu buta dan membutakan.....?.. ya..cinta itu buta.. kerana cinta.. diri sentiasa tertumpu pada cinta...tapi.. mampukah kita mencelikkan mata kita semula.?....
itu yang sering bermain difikiran sekarang.... kenapa orang dipersekitaran nampak perubahan di dalam diri orang yg bercinta sedangkan diri sendiri x perasan ape yg berlaku.. adakah itu impaknya bercinta yang dibutakan?.... renungkanlah diri kita sendiri dan aida pun...
oppss.
baru aida perasan yang post kali ni seolah2 bertemakan hari ini punya tarikh.. maaf.. sepanjang aida dan fuad. aida tak pernah sesekali menyambutnya.. dan.. aida pon tak suka sahabat2 aida sambut..... tak elok.....pergi la search mana2 sumber tentang valentine tu ya .
hanya satu aja....kenalilah pasangan kita sedalam2nya dengan pilihan kita...sememangnya.. manusia sering berubah.. dan kita mampu berubah ....
bagi menasihati diri ini juga.. tiada yang kaitan antara hidup dan mati..
sekali lagi aida tertarik dengan satu contest ni...terima kasih kepada cik FAU FARAH sebab telah mentag saya ok =)
contest ini bertajuk "senyum tanpa nampak gigi" anjuran dari miss MUAS..[kalau nak ..klik la kat nama penganjur ok? ]
tapi.. bila dilihat kat contest tu.. sangat mudah.. tak tahu kenapa...tapi. bagi aida.. susah jugak nak cari gambar tak ada gigi bila senyum..hahahah. sebab akak aida pernah tegur.. dia kata buruk aida senyum tak nampak gigi.. kejam kan?? hehe
ok.. gambar yang dipertandingkan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
fuh~.. penat mencari satu-satu folder..hanya dua gambar ni yang betul2 senyum tak nampak gigi.. susah betul nak cari........ =)
jadi..aida nak tagarena Ahmad,adiba zehan dan sesiapa yang nak masuk pun boleh juga.. =)
senyumlah.. senyum itu mampu menjadi penawar kedukaan. =)
post kali ini.. tak akan ada satu pun gambar..... kalau bosan tak nak baca.. sila tekan 'X' kat atas ye.. =)
ok.. nak mulakan cerita................
hari ahad enam februari... fuad tidur shah alam..[rumah bobit]... lepas fuad g sarapan.. dia datang..jam 12 tengah hari......... dan aida pun mula la perjalanan hahah... nak makan subway~ lapar sangat.. singgah subway kat bangsar... di pendekkan cerita...duit baki.. lapan puluh hinggit fuad hilang dikebas oleh pekerja diorg kot.. haih.. tertinggal kejap ...!!
sangat tak jujur kan mereka tu.....
time tu.. aida sangat laaaa terkilan.. ye la.. da memang aida yang bagi kat fuad.. cuma fuad tak termasuk kat dalam dompet dia aje.. dia pun demam.. so macam blur2 skit la.....tak mengapalah... tak ada rezeki kan.. nak buat macam mana...
kemudian.. terus pergi ke Sogo... padahal nak pergi ke jalan TAR je pun... beli kan akak selendang 3 helai.. anak tudung 4 helai... aida punya 2 helai anak tudung 2 helai selendang..ok~ beli lagi selendang!!!! haih........................
kemudian.. teman kan fuad bli kan mak dia keronsang... [ala comelnye.. hehe] tapi! aida pula yang kena pilihkan.. dalam otak ni terfikir2.. "kalau buruk... malu pulak!! " XD
lepas tu.. masuk semula ke Sogo... tengok2 barang.. sekali fuad belanja seluar jeans Diesel.. huhuhu!! terima kasih daun keladi.. lain kali belanja lagi.. hahahahhah!!
kemudian.. tiba2 terjakun dengan sogo.. kami berdua naik escalator tuu sampai atas! tak pernah langsung~.. selama ni sampai aras 2 aje...rupa2 nya ada air terjun dengan tempat makan.. haha.. kesian sungguh kami kan? hehee
penat berjalan.. haus.. pesan yong tau foo dengan air.. fuh.~ kesian tengok orang demam makan.. =)
keluar sogo.. parking kena bayar.. RM10.50!! memang mantap! ahaha..kemudian.. terus menuju ke kajang...
lepas ke kajang.. ke pandan jaya.. dan sangat susah mencari air mineral sekotak..~! haih...
nak ambil kawan fuad.. tapi dia tak ada.. jadinya.. fuad hantar aida balik UM dulu.. dan makan jap kat pelita... beria2 fuad orderkan telur separuh masak untuk aida..[sekarang ni suka telur separuh masak! sedap!] dan sesuatu yang lawak nak mati berlaku pula... tuang la kicap yang atas meja tu... banyak pula tu.. sebab tak gelap.. lepas tu.. suruh fuad rasa.. hakhakhak!!
nak tau rasa apa??
cuba ambil garam satu jari... masuk dalam mulut.. perrgghh!! memang mantap! hahahaha
dan.. akhirnya.. berakhirlah perjalanan kami berdua...
sangat sedih.. sebab fuad terus balik ke JB............berjauhan kembali......................)=
thx syg da mengabiskan masa di KL ni.... =) sorry demam2 pon sanggup hantar dr JB ke KL then kembali semula.. thx... luv u
salam semua.. opps~ macam besar pula I'M BACK nii hehe. tak mengapalah...
ok post kali ini.. aida nak menceritakan perjalanan balik dari JB ke KL hari sabtu lepas..
fuhh~~ masuk Highway tol skudai je.. da dengar kat radio Hot FM.. ada pendengar lapor yang highway jammed.~!..... kebetulan.. aida dan fuad memang bercadang untuk ke zoo melaka... tapi malangnya.. zoo melaka saaaannggattt la penuh!.. melepasla..... jadinye.. kami berdua pun hanya ronda-ronda bandar melaka aja lah... fuad pun rindu dengan melaka.. tempat dia menuntut di UITM bandaraya.. =)
selepas tu... tiba2 fuad ajak main layang2 kat tempat Eye On Malaysia[tapi da tak ada da benda alah tu..]
apa lagi... pergi beli layang2 rm15 kat apek tu...[layang2 sponge bob]... dengan penuh teruja.. aida pon main layang2... huish.. kali pertama main dengan penuh bergaya...[alaa.. gamba kat phone fuad.. nanti la upload =)]
tiba2 tengah main hujan renyai pulak... terpaksa turunkan layang2 dan meneruskan perjalanan pulang ke KL... masa tu.. da pukul enam petang....fuad pun ambil keputusan untuk lalu jalan lama....jalan yang dahulunya rakyat Malaysia lalu sebelum wujudnya Highway~! haha... fuh~!.. dari bandar melaka.. menuju ke masjid tanah.. kemudian cuba mencari Port Dickson....memang jauh~.. sampai PD maghrib kot... selepas tu.. meneruskan perjalanan menuju ke seremban...hihi...lepas seremban............. lalu highway LEKAS... menuju ke Kajang.. dan akhirnya sampai ke KL... dalam pukul sembilan lebih la jugak.....
yang pastinya.. tol sangat jimat!!.. dann.. minyak dari PAGOH sampai ke KL hanya 3 Bar.. wow! jimat... hahah..! alang2 tu cuti2 malaysia la kan.. =)
sepanjang perjalanan itu... macam2 benda menarik aida lihat.. permandangannya lagi seronok daripada highway PLUS... =)
ok.. sampai di KL.. aida tak terus balik ke UM.. takut... tak ada orang.. aida pun ikut fuad pergi jumpa kawan dia kat Shah Alam seksyen 7. =)... da alang2 dekat ngan seksyen 7 tu..... apa lagi.. fuad pon ajak la ke I-City...haih.. da la tak da kamera.. hanya pinjam phone kawan dia..Iphone4 ok~! hurmm...
tup2... da tengah malam.. dan fuad pun hantar aida pulang ke UM... setiba di UM.. kat pokok besar pasum tu.. tiba2 kawan fuad leh tegur "uish~ berani gila budak ni sorang2 kat situ".. pergh!! aida ngan fuad truss terkedu~! tak nampak sesiapa pon.. dan aida ngan fuad pon tak berani nak toleh belakang semula...aiyoo.. selamba badak aje bobit ni heheh!!.. seram tol~!
ok.. post kali ini.. aida nak cerita atau berkongsi tentang YOGI BEAR ! =)... sebelum ni.. sememangnya aida tak sabar nak menonton cerita ni.. tak tahulah kenapa...sangat2 menanti.. =) dan akhirnya yogi bear ditayangkan di Malaysia bermula dari3 Februari 2011.. yeay!! =)
wahh~.. apa lagi la kan... terus tengok 3D punya!! .hehe satu tiket... kena bayar RM16... dan.. panggung tadi bagi angpaw RM2.. hahah! bagus kan?? =)
ok.. baca dulu sinopsisnya.. dan aida akan cerita selanjutnya.. =)
Synopsis:
Everyone's favorite pic-a-nic basket-stealing bear comes to the big screen in "Yogi Bear," a new adventure, filmed in 3D, that combines live action with computer animation. Dan Aykroyd stars as the voice of Yogi, Jellystone Park's notorious troublemaker, and Justin Timberlake as the voice of Boo Boo, Yogi's faithful pal and co-conspirator in his never-ending schemes to separate park visitors from their lunches. Yogi has always relied on his quick wit and fast feet to stay one step ahead of irate campers while dodging his long-suffering nemesis, Ranger Smith. But he and Boo Boo are about to face a situation worse than anything Yogi has ever gotten them into... Jellystone Park is being sold! To cover his mismanagement of city funds and fuel his election campaign, Mayor Brown plans to sell the park to loggers. Families will no longer be able to experience the natural beauty of the outdoors Jellystone has always provided--and, even worse, Yogi, Boo Boo, and all their friends will be tossed out of the only home they've ever known. Faced with his biggest challenge ever, Yogi must prove he really is "smarter than the average bear," as he and Boo Boo join forces with Ranger Smith to find a way to save the park from closing forever. -- (C) Warner Bros
ok?? da baca? .. maaf la.. aida malas nak tukar bahasa... =) hanya "copy and paste" aja.. =)
ok.. seterusnya.. aida da sediakan trailer Yogie Bear Movie ni...klik lah untuk tengok ok??? =)
ok~ huhu.. itu hanya biasa aja... kalau tengok 3D.. wow! seronok~! puas hati.. dan tak rasa membazir kan duit langsung... haha... itu pendapat aida la kan...cuma.. aida ada sedikit rimas dengan cermin mata yang diberi tu...haih.....
sebab apa aida kata tengok 3D lagi seronok?? ......... sebabnya.... scene nya ada yang terkejut2 gak... dan sangat real ok~!! ..fuh~~ aida ada terelak-elak lagi... hahahah
pada mulanya.. aida ingatkan cerita ni kartun sepenuhnya... rupa-rupanya anggapan aida salah..[tulaaa..tak tengok dulu trailernya.. hahaha]
oleh sebab sangat teruja dengan cerita ini.. aida dan fuad sanggup pergi ke TODAY'S MART TIRAM yang jauh dari bandar Johor Bahru tu.... sebabnya.. hanya di situ aja yang ada tayangan 3D di Johor Bahru ni... haih~ masih ketinggalan juga ya....
akhirnya.. ada juga orang yang memberikan sedikit info tentangnya..
credit to miss Noreen Nattassa =) [eh tak pe ke letak nama ni? hehe]
Siti Musliha tinggal di Selangor... Serendah.. [ye kot! adoi.. cepat betul lupa.....]
dan dari apa yang diberitahu.. dia pun memang jarang keluar rumah... dan yang istimewa tentang dirinya... sekarang dia main piano.. =) bakat yangdianugerahkan oleh tuhankan? =)
miss ni tahu pun sebab rumah kawan dia dekat dengan rumah siti musliha...=)
itu aja yang serba sedikit info yang dapat diperolehi...
sekian.. =)
p/s: post dibuat bukan kerana perkara negatif.. hanya mahu mengetahui tentang insan yang diprihatin sejak dahulu lagi.. =) harap jangan salah anggap ya.. =)
dari video yang di share dari Youtube... masih kah anda semua kenal insan yang menyayikan lagi Hujan Air Mata..
ingat tak? tak ingat??
dia lah SITI MUSLIHA...
ingat lagi kat dia....
masa zaman aida kecil2 dulu... dia selalu je nyanyi.. masuk tv.. rasa nya sebab nak dapat kan duit untuk rawatan pembedahan dia.... kalau tak silap lah.....
kenapa aida boleh terbuat post pasal dia?..
sebabnya.. aida terbuka satu blog ni...bilatergigithalia.com....teringat pula kat siti musliha ni..
persoalannya sekarang... dimana kah siti musliha ni sekarang ya??.. adakah dia masih berada di bumi Allah ni?...apa yang berlaku kat dia ya?.. dapat ke dia buat pembedahan tu semua?..
sekarang ni.. semua da senyap kan?. teringin juga la pihak media mencari kembali si dia...
walaupun dia sebegitu rupa.. tapi yang perlu dibanggakan ... dia gigih berusaha memperoleh duit dengan usahanya.. untuk memulihkan dirinya... bagus macam ni... bukan hanya masuk TV.. papar cerita sedihnya saja dan menanti bantuan orang ramai.... =)
lagipun.. lagunya sedap juga... sadis aja bila dengar kan...
terinsaf pula sebab kita masih sempurna walaupun tak semua manusia itu akan sempurna sepenuhnya =).. bersyukurlah..
hari ini 24 Februari... sepatutnya aida da plan untuk pergi menonton cerita kembar siang... tapi malangnya... satu2nya GSC yang ada di JB adalah di Leisure Mall... kenapa aida mesti tonton di GSC?? sebabnyaa.. aida dapat baucer percuma 2 tiket.. hihi.. nak tak nak.. aida kena la tengok cerita sini ada hantu.... GSC tuuu ketinggalan sikit... haihhh...
kali pertama pergi tonton tiket percuma.. haha berkobar2...masuk2.. takut juga la.. sebab tau cerita ni ada 4 jenis cerita hantu...
sinopsis
Rama seorang penyelia yang mencari pemandu untuk penghantaran di luar kawasan bandar di saat-saat akhir. Dia berjaya mendapatkan Ah Meng dan Bakri untuk melaksanakan tugas itu dengan bayaran tambahan untuk kerja lebih masa itu.
Mereka perlu menghantar sebuah keranda kayu yang besar untuk seorang pelanggan Cina tepat pada masanya. Mereka berdua menggunakan van melalui highway yang agak sunyi.
Semasa perjalanan, radio dalam van mereka rosak. Untuk menghilangkan kebosanan semasa memandu mereka mula bercerita tentang kisah-kisah hantu dan seram yang benar-benar berlaku.
Bakri mula bercerita tentang Hantu Pokok Pisang yang berlaku dikampungnya. Bagi Cina pula, hantu yang melibatkan lelaki pergi ke kubur untuk sembahyang bagi mendapatkan nombor ekor.
Ketiga adalah hantu Jepun di hostel di mana para pelajar selalu ternampak hantu-hantu Jepun ini berkawad. Akhir sekali adalah hantu India yang memburu dua watak protagonis iaitu pemandu yang menceritakan ketiga-tiga kisah hantu tadi
seperti biasa.. aida suka berkongsi cerita serba sedikit tentang wayang yang akan ditayangkan atau yang aida da tengok..
tapi kali ni.. tentang kembar siang.. kenape aida nak cerita pasal kembar siang walaupun akan keluar 24Hb februari ni?? hihi.. sebab.. publisitinya da lama keluar..sebab tu aida sangat2 teruja nak tengok...
aida nak sangat tengok cerita kembar siang ni sebab Intan Ladyana ngan Kamal Adli berlakon... suka tengok mereka berdua...sweet aja hihih
ok ni sinopsisnya..
Sinopsis:
KEMBAR SIANG menceritakan tentang kehidupan AWAL dan AWI sepasang kembar seiras. AWAL abang dan AWI adik. AWAL normal tetapi AWI sedikit terencat dan lurus bendul kerana pernah mengalami demam panas. Tetapi AWI mempunyai daya ingatan dan kemahiran mengira yang luarbiasa dan sering memberi tuisyen kepada MAZLI dan IZAN, anak sekolah yang sering menemaninya. AWAL dan AWI mewarisi rumah dan kedai runcit peninggalan arwah bapa mereka HAJI SABRAN. Pengurusan kedai runcit itu dilakukan oleh mereka berdua: AWAL jadi bos dan AWI jadi pekerja. Kedai runcit AWAL dan AWI mempunyai saingan dengan sebuah lagi kedai runcit di seberang jalan milik PAK DIN DUDA.
Tapi AWAL dan AWI telah dipesan oleh arwah bapa mereka bahawa dalam berniaga mesti sentiasa jujur dan mesra pelanggan. Ini berbeza dengan sikap dan perangai PAK DIN DUDA yang sentiasa mencari peluang untuk mengaut keuntungan. PAK DIN DUDA yang sudah tiga kali menduda mempunyai seorang pekerja, MAK YAM. Tetapi MAK YAM tidak dibayar gaji tetap, tetapi dibayar komisyen pada setiap jualan. MAK YAM mendapati komisyennya sangat sedikit. Kedai PAK DIN DUDA tidak dikunjungi ramai pelanggan kerana barang-barangnya yang sedikit dan harganya pula mahal. PAK DIN DUDA melihat AWI yang rajin dan mahu AWI bekerja di kedainya kerana dia sendiri lebih suka berehat dari bekerja. PAK DIN DUDA pujuk AWI dan berjanji akan carikan gadis cantik jadi isteri AWI. Tetapi rahsia PAK DIN DUDA terbongkar bila dia sendiri tak dapat membezakan yang mana AWI dan yang mana AWAL.
Kadang-kadang dia terlepas cakap pada AWAL yang disangkanya AWI. ANI, teman wanita AWAL tidak tahu boy-friendnya mempunyai adik kembar seiras. ANI tergamam bila melihat AWAL yang dikenali sebagai taukeh, bos atau pengurus kedai, tiba-tiba mengangkut tong gas, membawa barang dapur atas motorsikal roda tiga dan memarut kelapa. ANI syak AWAL cuba berselindung dan menipunya. Seorang penagih dadah yang masuk mencuri di rumah AWAL dan AWI juga tergamam dan menjerit bila mendapati AWI yang sedang tidur di dalam bilik berada di warung luar rumah waktu dia mahu melarikan diri. Di waktu yang lain budak yang sama menjerit ketakutan bila AWI yang masuk ke toilet di belakang kedai runcit tiba-tiba mendekatinya dari depan sewaktu dia mencuri makanan ringan di dalam kedai. Sekalipun AWAL dan AWI kembar seiras, tetapi mereka mempunyai beberapa kelainan dari segi minat dan citarasa. AWAL suka keluar malam bawa girlfriend, ANI makanmakan dan menonton wayang. AWI takutkan gelap dan bila malam terus tidur.
AWAL ada kereta tetapi AWI lebih selesa dengan motorsikal roda tiga yang diubahsuai dan mempunyai gear reverse. AWI pula jika memandu kereta dalam gear reverse sahaja. AWI diperkenalkan kepada ANI oleh abangnya dan dia terpikat melihat kejelitaan ANI. AWAL jadi serba salah. AWAL memujuk ANI supaya berkahwin dengan AWI. ANI merajuk dan lama mereka tidak berjumpa. Suatu hari AWAL melihat ‘ANI’ yang bertudung masuk ke kedainya membeli barang tetapi langsung tidak menegurnya. AWAL mengikuti ‘ANI’ yang menaiki skuter. AWI juga ikut. AWAL terkejut melihat bapa ‘ANI’ yang berbeza warna kulit. AWAL menemui bapa ‘ANI’, MOHAMAD RAFI dan dapat cerita sebenarnya. ‘ANI’ adalah ANA dan kembar ANI. Gadis dua beradik itu kematian ibubapa dan dipelihara oleh dua keluarga berbeza. Kedua-duanya tinggal dengan bapa tunggal bila ibu mereka meninggal dunia.
Bapa ANI, PAK WAN dan bapa ANA, MOHAMAD RAFI yang mengenali HAJI SABRAN bapa AWAL dan AWI. Katanya dia masuk jawi dengan HAJI SABRAN selepas memeluk Islam bersama isterinya. MOHAMAD RAFI juga kawan baik PAK WAN, dan pernah bekerja dengan majikan yang sama, bapa dan ibu sebenar ANI dan ANI. Mereka sudah lama tak berjumpa. AWAL beritahu bahawa ANI adalah tunangannya. AWAL mengatur pertemuan antara dua sahabat lama dan gadis kembar ANI dan ANA. Cerita berakhir dengan satu majlis persandingan tiga pasang pengantin: AWAL dan ANI, AWI dan ANA serta MOHAMAD RAFI dan MAK YAM. Antara tetamu yang terkulat-kulat melihat ketiga pasangan itu bersanding ialah PAK WAN dan PAK DIN DUDA. BUDAK PENCURI juga terkedu dan terjekil biji mata melihat dua pasangan kembar di atas pelamin.
cerita ni adalah genre komedi... walaupun ada segelintir masyarakat Malaysia tidak gemar menonton cerita melayu di panggung wayang.. bagi mereka rugi aja.. nanti boleh tonton masa raya.. tapi.. aida sangat suka menonton di panggung wayang...tak rasa rugi....cuma.. bila lepas tonton.. dan ceritannya membosankan.. memang akan rasa rugi laaaa ahahhaha
tak sabar nak balik Jb .. dan nak tonton cerita ni .....
nanti aida ceritakan pengalaman aida menonton cerita ni k?? alang2 aida dapat baucer percuma 2 tiket dari GSC hihihihihi
yeah~! kali ni aida nak bagitahu sedikit.. ala. sikit je mampu cerita sebab penat masih tak hilang... dan gambar semua kat phone farah dan nadjwaaa =) hihihi
semalam..19 Feb 2011, kami berlima da pergi jalan2 ke Melaka =)........................oh penatnye badan.. sebab banyak berjalan...
dan malam mencari bukit ampang =)............
itu je na cite utk sekarang ni.. masih penat.. nanti sambung balik oke??? hihi
salam semua =)...kali ini. aida sememangnye hanya mampu meluahkan di diari terbuka =).. maksudnya... disini lah hak peribadi aida nak berkata apa2 kan =).. sesiapa tak ikhlas untuk membaca atau hanya niat sebaliknya.. sila lah klik 'X' =)... bukan apa.. untuk menjaga perasaan hormat kan =)..
pembuka bicara
seperti biasa... semua manusia akan mengalami dugaan.. pelbagai jenis dugaan yang bakal diterima =)... dan pelbagai cara untuk mengatasi dan menempuhinya.. lain orang lain caranya kan... tapi.. ada juga sesetengah golongan hanya akan berdiamkan diri sahaja.. sememangnya. jika kita berdiam diri... kita akan ditindas dan tak mampu untuk menunjukkan kebenaran diri kita.. tapi.. seperti biasa. kita tinggal di bumi Allah hanya sementara... hanya tuhan yang tahu setiap niat hamba2 nya... biarkan lah... =)
Ya tuhanku, kenapa perlu ada tomahan yang cuba di hembus di setiap sepasang telinga manusia yang berdekatan dengan diri ini.....sememangnya. semuanya bukan dari diri ini..dan sesungguhnya.. sekiranya diri ini terlibat menebarkan fitnah semuanya..semestinya diri ini amat mempercayai kata2 seorang ustazah daripada orang lain.. =) wallahualam la jika diri ini terlibat dari tomahan yang diperkatakan itu.....hanya tuhan saja yang tahu..sememangnya diri ini akan berdiam diri.. dan titisan mutiara yang mampu menjadi peneman sekarang ini.. kerna.. diri ini percaya.. setiap manusia mempunyai akal fikiran yang terbaik sebaik2 makhluk ciptaan Tuhan.. dan buka kan lah hati seikhlasnya =)
wahai peneman suatu tika dahulu.. celikkan lah mata mu.. peka kan lah telingamu... kerna...terlampau ramai menyayangimu dan mahu melindungi mu.. tapi apakan daya... diri ku jua menjadi mangsa keadaan...
wahai saudara seagamaku... jauhkan lah segala hasutan mu untuk sekalian teman.. kerna.. sememangnya dirimu seolah2 calon pemutus saudara mu sendiri...mereka tahu kebenaran.. bukan dari diri ini.. tapi kebenaran dari mereka yang sangat benar dan amat arif tentang agama..=)
sememangnya.. aida akan biarkan ia terus berlaku... dan teruskan dirinya dibelenggu kata2nya.. kerna.. seperti yang diperkatakan... manusia masih dikurniakan akal fikiran yang baik.. sebaik daripada sekalian makhluk..
sesungguhnya.. diri ini tahu apa impaknya yang bakal terima... kerna.. telah ada seseorang insan yang amat disegani memberitahu alamat di masa depan.." terima kasih kak..sememang nya itu yang berlaku...saya perlu tabah menghadapinya" =)
sehabisnya baca post kali ini.. aida pasti..mesti ada segelintir hamba Allah yang memikirkan kearah negatif akan memandang serong dan terdetik di hati masing2 tentang keburukan kan?...tak mengapalah...hanya disini yang mampu diungkapkan...terima kasih..=)... teruskan lah ye.. =)
jangan lah kita makan kawan sendiri.. sebelum melakukan.. fikirkan lah.. sebelum berkata2 fikirkan lah.. sebelum membuat keputusan.. fikirkan lah.. sebelum mempercayai sesuatu.. fikirkanlah.. kita sendiri tak tahu siapa dan niat apa setiap orang yang kita kenal... tabahkan lah wahai hati...
yang hanya diri ini berdoa kepada Ilahi... kembalikan kebenaran terhadap diri ini...amin Ya Rabb
jika tak mahu baca.. klik 'X' di sebelah kanan ye... =) terima kasih...
"sayang".. adakah mudah untuk diungkapkan kepada seseorang yang kita sayang melainkan keluarga kita sendiri?.. kalau mudah mengatakan sayang... itu bukan sebenarnya.... ia mengambil jangka masa yang lama untuk menghilangkan rasa segan silu untuk mengatakan ayat itu... tapi.. sekarang . rasanya. semua mudah untuk diperkatakan kan?..
cinta... betulkah cinta itu sejati?.. betulkan cinta itu buta dan membutakan.....?.. ya..cinta itu buta.. kerana cinta.. diri sentiasa tertumpu pada cinta...tapi.. mampukah kita mencelikkan mata kita semula.?....
itu yang sering bermain difikiran sekarang.... kenapa orang dipersekitaran nampak perubahan di dalam diri orang yg bercinta sedangkan diri sendiri x perasan ape yg berlaku.. adakah itu impaknya bercinta yang dibutakan?.... renungkanlah diri kita sendiri dan aida pun...
oppss.
baru aida perasan yang post kali ni seolah2 bertemakan hari ini punya tarikh.. maaf.. sepanjang aida dan fuad. aida tak pernah sesekali menyambutnya.. dan.. aida pon tak suka sahabat2 aida sambut..... tak elok.....pergi la search mana2 sumber tentang valentine tu ya .
hanya satu aja....kenalilah pasangan kita sedalam2nya dengan pilihan kita...sememangnya.. manusia sering berubah.. dan kita mampu berubah ....
bagi menasihati diri ini juga.. tiada yang kaitan antara hidup dan mati..
sekali lagi aida tertarik dengan satu contest ni...terima kasih kepada cik FAU FARAH sebab telah mentag saya ok =)
contest ini bertajuk "senyum tanpa nampak gigi" anjuran dari miss MUAS..[kalau nak ..klik la kat nama penganjur ok? ]
tapi.. bila dilihat kat contest tu.. sangat mudah.. tak tahu kenapa...tapi. bagi aida.. susah jugak nak cari gambar tak ada gigi bila senyum..hahahah. sebab akak aida pernah tegur.. dia kata buruk aida senyum tak nampak gigi.. kejam kan?? hehe
ok.. gambar yang dipertandingkan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
fuh~.. penat mencari satu-satu folder..hanya dua gambar ni yang betul2 senyum tak nampak gigi.. susah betul nak cari........ =)
jadi..aida nak tagarena Ahmad,adiba zehan dan sesiapa yang nak masuk pun boleh juga.. =)
senyumlah.. senyum itu mampu menjadi penawar kedukaan. =)
post kali ini.. tak akan ada satu pun gambar..... kalau bosan tak nak baca.. sila tekan 'X' kat atas ye.. =)
ok.. nak mulakan cerita................
hari ahad enam februari... fuad tidur shah alam..[rumah bobit]... lepas fuad g sarapan.. dia datang..jam 12 tengah hari......... dan aida pun mula la perjalanan hahah... nak makan subway~ lapar sangat.. singgah subway kat bangsar... di pendekkan cerita...duit baki.. lapan puluh hinggit fuad hilang dikebas oleh pekerja diorg kot.. haih.. tertinggal kejap ...!!
sangat tak jujur kan mereka tu.....
time tu.. aida sangat laaaa terkilan.. ye la.. da memang aida yang bagi kat fuad.. cuma fuad tak termasuk kat dalam dompet dia aje.. dia pun demam.. so macam blur2 skit la.....tak mengapalah... tak ada rezeki kan.. nak buat macam mana...
kemudian.. terus pergi ke Sogo... padahal nak pergi ke jalan TAR je pun... beli kan akak selendang 3 helai.. anak tudung 4 helai... aida punya 2 helai anak tudung 2 helai selendang..ok~ beli lagi selendang!!!! haih........................
kemudian.. teman kan fuad bli kan mak dia keronsang... [ala comelnye.. hehe] tapi! aida pula yang kena pilihkan.. dalam otak ni terfikir2.. "kalau buruk... malu pulak!! " XD
lepas tu.. masuk semula ke Sogo... tengok2 barang.. sekali fuad belanja seluar jeans Diesel.. huhuhu!! terima kasih daun keladi.. lain kali belanja lagi.. hahahahhah!!
kemudian.. tiba2 terjakun dengan sogo.. kami berdua naik escalator tuu sampai atas! tak pernah langsung~.. selama ni sampai aras 2 aje...rupa2 nya ada air terjun dengan tempat makan.. haha.. kesian sungguh kami kan? hehee
penat berjalan.. haus.. pesan yong tau foo dengan air.. fuh.~ kesian tengok orang demam makan.. =)
keluar sogo.. parking kena bayar.. RM10.50!! memang mantap! ahaha..kemudian.. terus menuju ke kajang...
lepas ke kajang.. ke pandan jaya.. dan sangat susah mencari air mineral sekotak..~! haih...
nak ambil kawan fuad.. tapi dia tak ada.. jadinya.. fuad hantar aida balik UM dulu.. dan makan jap kat pelita... beria2 fuad orderkan telur separuh masak untuk aida..[sekarang ni suka telur separuh masak! sedap!] dan sesuatu yang lawak nak mati berlaku pula... tuang la kicap yang atas meja tu... banyak pula tu.. sebab tak gelap.. lepas tu.. suruh fuad rasa.. hakhakhak!!
nak tau rasa apa??
cuba ambil garam satu jari... masuk dalam mulut.. perrgghh!! memang mantap! hahahaha
dan.. akhirnya.. berakhirlah perjalanan kami berdua...
sangat sedih.. sebab fuad terus balik ke JB............berjauhan kembali......................)=
thx syg da mengabiskan masa di KL ni.... =) sorry demam2 pon sanggup hantar dr JB ke KL then kembali semula.. thx... luv u
salam semua.. opps~ macam besar pula I'M BACK nii hehe. tak mengapalah...
ok post kali ini.. aida nak menceritakan perjalanan balik dari JB ke KL hari sabtu lepas..
fuhh~~ masuk Highway tol skudai je.. da dengar kat radio Hot FM.. ada pendengar lapor yang highway jammed.~!..... kebetulan.. aida dan fuad memang bercadang untuk ke zoo melaka... tapi malangnya.. zoo melaka saaaannggattt la penuh!.. melepasla..... jadinye.. kami berdua pun hanya ronda-ronda bandar melaka aja lah... fuad pun rindu dengan melaka.. tempat dia menuntut di UITM bandaraya.. =)
selepas tu... tiba2 fuad ajak main layang2 kat tempat Eye On Malaysia[tapi da tak ada da benda alah tu..]
apa lagi... pergi beli layang2 rm15 kat apek tu...[layang2 sponge bob]... dengan penuh teruja.. aida pon main layang2... huish.. kali pertama main dengan penuh bergaya...[alaa.. gamba kat phone fuad.. nanti la upload =)]
tiba2 tengah main hujan renyai pulak... terpaksa turunkan layang2 dan meneruskan perjalanan pulang ke KL... masa tu.. da pukul enam petang....fuad pun ambil keputusan untuk lalu jalan lama....jalan yang dahulunya rakyat Malaysia lalu sebelum wujudnya Highway~! haha... fuh~!.. dari bandar melaka.. menuju ke masjid tanah.. kemudian cuba mencari Port Dickson....memang jauh~.. sampai PD maghrib kot... selepas tu.. meneruskan perjalanan menuju ke seremban...hihi...lepas seremban............. lalu highway LEKAS... menuju ke Kajang.. dan akhirnya sampai ke KL... dalam pukul sembilan lebih la jugak.....
yang pastinya.. tol sangat jimat!!.. dann.. minyak dari PAGOH sampai ke KL hanya 3 Bar.. wow! jimat... hahah..! alang2 tu cuti2 malaysia la kan.. =)
sepanjang perjalanan itu... macam2 benda menarik aida lihat.. permandangannya lagi seronok daripada highway PLUS... =)
ok.. sampai di KL.. aida tak terus balik ke UM.. takut... tak ada orang.. aida pun ikut fuad pergi jumpa kawan dia kat Shah Alam seksyen 7. =)... da alang2 dekat ngan seksyen 7 tu..... apa lagi.. fuad pon ajak la ke I-City...haih.. da la tak da kamera.. hanya pinjam phone kawan dia..Iphone4 ok~! hurmm...
tup2... da tengah malam.. dan fuad pun hantar aida pulang ke UM... setiba di UM.. kat pokok besar pasum tu.. tiba2 kawan fuad leh tegur "uish~ berani gila budak ni sorang2 kat situ".. pergh!! aida ngan fuad truss terkedu~! tak nampak sesiapa pon.. dan aida ngan fuad pon tak berani nak toleh belakang semula...aiyoo.. selamba badak aje bobit ni heheh!!.. seram tol~!
ok.. post kali ini.. aida nak cerita atau berkongsi tentang YOGI BEAR ! =)... sebelum ni.. sememangnya aida tak sabar nak menonton cerita ni.. tak tahulah kenapa...sangat2 menanti.. =) dan akhirnya yogi bear ditayangkan di Malaysia bermula dari3 Februari 2011.. yeay!! =)
wahh~.. apa lagi la kan... terus tengok 3D punya!! .hehe satu tiket... kena bayar RM16... dan.. panggung tadi bagi angpaw RM2.. hahah! bagus kan?? =)
ok.. baca dulu sinopsisnya.. dan aida akan cerita selanjutnya.. =)
Synopsis:
Everyone's favorite pic-a-nic basket-stealing bear comes to the big screen in "Yogi Bear," a new adventure, filmed in 3D, that combines live action with computer animation. Dan Aykroyd stars as the voice of Yogi, Jellystone Park's notorious troublemaker, and Justin Timberlake as the voice of Boo Boo, Yogi's faithful pal and co-conspirator in his never-ending schemes to separate park visitors from their lunches. Yogi has always relied on his quick wit and fast feet to stay one step ahead of irate campers while dodging his long-suffering nemesis, Ranger Smith. But he and Boo Boo are about to face a situation worse than anything Yogi has ever gotten them into... Jellystone Park is being sold! To cover his mismanagement of city funds and fuel his election campaign, Mayor Brown plans to sell the park to loggers. Families will no longer be able to experience the natural beauty of the outdoors Jellystone has always provided--and, even worse, Yogi, Boo Boo, and all their friends will be tossed out of the only home they've ever known. Faced with his biggest challenge ever, Yogi must prove he really is "smarter than the average bear," as he and Boo Boo join forces with Ranger Smith to find a way to save the park from closing forever. -- (C) Warner Bros
ok?? da baca? .. maaf la.. aida malas nak tukar bahasa... =) hanya "copy and paste" aja.. =)
ok.. seterusnya.. aida da sediakan trailer Yogie Bear Movie ni...klik lah untuk tengok ok??? =)
ok~ huhu.. itu hanya biasa aja... kalau tengok 3D.. wow! seronok~! puas hati.. dan tak rasa membazir kan duit langsung... haha... itu pendapat aida la kan...cuma.. aida ada sedikit rimas dengan cermin mata yang diberi tu...haih.....
sebab apa aida kata tengok 3D lagi seronok?? ......... sebabnya.... scene nya ada yang terkejut2 gak... dan sangat real ok~!! ..fuh~~ aida ada terelak-elak lagi... hahahah
pada mulanya.. aida ingatkan cerita ni kartun sepenuhnya... rupa-rupanya anggapan aida salah..[tulaaa..tak tengok dulu trailernya.. hahaha]
oleh sebab sangat teruja dengan cerita ini.. aida dan fuad sanggup pergi ke TODAY'S MART TIRAM yang jauh dari bandar Johor Bahru tu.... sebabnya.. hanya di situ aja yang ada tayangan 3D di Johor Bahru ni... haih~ masih ketinggalan juga ya....
akhirnya.. ada juga orang yang memberikan sedikit info tentangnya..
credit to miss Noreen Nattassa =) [eh tak pe ke letak nama ni? hehe]
Siti Musliha tinggal di Selangor... Serendah.. [ye kot! adoi.. cepat betul lupa.....]
dan dari apa yang diberitahu.. dia pun memang jarang keluar rumah... dan yang istimewa tentang dirinya... sekarang dia main piano.. =) bakat yangdianugerahkan oleh tuhankan? =)
miss ni tahu pun sebab rumah kawan dia dekat dengan rumah siti musliha...=)
itu aja yang serba sedikit info yang dapat diperolehi...
sekian.. =)
p/s: post dibuat bukan kerana perkara negatif.. hanya mahu mengetahui tentang insan yang diprihatin sejak dahulu lagi.. =) harap jangan salah anggap ya.. =)
dari video yang di share dari Youtube... masih kah anda semua kenal insan yang menyayikan lagi Hujan Air Mata..
ingat tak? tak ingat??
dia lah SITI MUSLIHA...
ingat lagi kat dia....
masa zaman aida kecil2 dulu... dia selalu je nyanyi.. masuk tv.. rasa nya sebab nak dapat kan duit untuk rawatan pembedahan dia.... kalau tak silap lah.....
kenapa aida boleh terbuat post pasal dia?..
sebabnya.. aida terbuka satu blog ni...bilatergigithalia.com....teringat pula kat siti musliha ni..
persoalannya sekarang... dimana kah siti musliha ni sekarang ya??.. adakah dia masih berada di bumi Allah ni?...apa yang berlaku kat dia ya?.. dapat ke dia buat pembedahan tu semua?..
sekarang ni.. semua da senyap kan?. teringin juga la pihak media mencari kembali si dia...
walaupun dia sebegitu rupa.. tapi yang perlu dibanggakan ... dia gigih berusaha memperoleh duit dengan usahanya.. untuk memulihkan dirinya... bagus macam ni... bukan hanya masuk TV.. papar cerita sedihnya saja dan menanti bantuan orang ramai.... =)
lagipun.. lagunya sedap juga... sadis aja bila dengar kan...
terinsaf pula sebab kita masih sempurna walaupun tak semua manusia itu akan sempurna sepenuhnya =).. bersyukurlah..
Hey! Im Juhaida. Born at 6th Jan 1989. From JB and studying at University of Malaya belajar dlm bidang biomedical engineering.ada orang panggil aida, Jue a
apa2 pon selamat berblogging
MyWishes
XD
ape ye??
semua wishlist aida da ditunaikan la.... =)
ada2~ nak iPod nano.. tak tahu kenapa rasa macam hebat bila jadi jam tangan..
hahah!! and.... nak bercuti ke JEPUN or takat singapore pon ok...
XD
I started blogging at 2009. agak baru jugak la ea? ke da lama ye??.. cuma blog ni still biasa2 aje... asal2 niat buat blog ni as my diary..
boleh la kan.. hahahah.. hope tak rase menyampah masuk sini.. =)
kisah2 di sini semuanya kisah daripada penulis sendiri..
jika ada tersinggung dari setiap penulisan harap maaf..
saya manusia biasa yang penuh dengan kesilapan...
topik kebiasaan.: =: diari2 kehidupan ...
=: Mr Fuad..
=: apa2 yang trlintas..
harap jika mahu masuk kesini untuk mengutuk, mengeji dan sebagainya..
harap dijauhkan.. =)...
sekian..