Tuesday, June 14, 2011
toyol nakal
as'salam....
huh~ uhuhu seecara tak sengaja .. aida n fuad g beli tiket movie... adoi! gara2 beratur panjang.. aida dapat potong Q.... so aida men beli je tiket.. karak da tgk.. kl gangster da tgk... x nak tgk remember me n x-men.. last2 aida amek citer toyol nakal~!...x tau pape langsung pasal citer ni.. men beli je......
permulaannye... aida trmasuk lambat... masuk2 tetiber tgk screen ade org sabah menari tarian die... da pelik da.. citer ape ni? salah masuk ke??. adoi~~.. skali.. mmg gaye cerita dia macam zaman TOk DAN~ .. makaaiihh.. zaman dulu punye gaye.. gile bosan........banyak double meaning ayat2 die... maaf la ye.. sini mmg open.. aida cerita apa yg aida rase... hihi...jalan ceritanya mmg pasal toyol/budak nakal... tp.. banyak sgt melucah.. mmg la x secara telus tp nmpak kot..~ adoi.. ade scene yg aida trnampak bende tut! tp ntah..~ bia lah..
nak kata ada lawak.. x jugak... sedangkan bunga pun bunge tipu.. tp leh kate wangi?? adoi~... cerita perlulah kejujuran.. menipu je semua tu..~ adoi.... sekarang penonton da bijak menilai...
kepada pengarah/penerbit... teruskan usaha untuk menghasilkan seni perfileman yg terbaik.. =)
pesanan ikhlas daripada...
Sunday, June 12, 2011
KL gangster

as'Salam semuaaa =)
hihi laaammmaaa x update blog kan!.. ok kali ni.. aida nak cerita pasal KL Gangster.. fuh!!! fenomena die....~~ mak aiiihh!! XD
aida tonton citer ni kat leisure mall jb...sebelum ni.. bila aida rasa nak tiket murah.. x ramai org.. kat situh arr.. setiap kali aida tonton kat situ.. rase2 nye due tige pasang kapel je... kalau ade yang bawak anak.. siap main lari2 kat dalam tu.. sebabnye.. x ramai daaa org nak g tgk kat situ.. tempat lama...
TAPI!!
terkejut beeerruukk aida semalam!<11jun2011>... perghh panggung penuh wehh ~!... huhu betul2 fenomena ar...ade dengar2 citer.. kl gangster kuar ari kames... dari sabtu da ramai booking smpai ari sabtu! mmg mantap ar~~... dari 5 bintang... aida bagi FULL! serius best.... sebelum ni aida ada tengok cerita kongsi... rasa membazir sangat2 tgk citer tu berbanding KL gangster.. sbbnye.. cerita kngsi macam kurang jelas jalan ceritanya....
ok. kurangkan berleter.. hehe baca lah sinopsis cerita ni..
Sinopsis:
Mengisahkan dua beradik yang telah terjebak di dalam dunia gangster, seorang bernama Malek dan seorang lagi Jai. Si abang iaitu Malek telah dipenjarakan selama 5 tahun akibat dikhianati oleh kumpulannya sendiri yang didalangi oleh Shark anak tiri kepada King, iaitu ketua kongsi gelap yang paling berpengaruh di KL. Bagi Malek setelah dibebaskan beliau ingin mengubah persepsi kehidupan serta menjauhkan diri dari kehidupan hitam sebagai ahli kongsi gelap.
Menjalani rutin kehidupan biasa sambil menjaga ibunya yang dah tua tapi sebagai bekas banduan yang dipandang serong oleh masyarakat adalah agak sukar dia menjalani kehidupan seperti biasa. Beliau sering diganggu oleh gangster-gangster lain yang masih berdendam dengan beliau sehingga King tampil menghulurkan bantuan untuk Malek memulakan kehidupan baru. King mengarahkan orangorangnya supaya tidak menganggu kawasan Malek dan ini amat tidak disenangi oleh anak tirinya Shark yang ingin menjadi "Raja" di KL ini. Berlainan pula dengan kehidupan adiknya yang masih hanyut dibuai kemewahan hidup di dalam dunia gangster.
Bagi Jai kemewahan hidup adalah segalanya dan ini hanya boleh dicapai dengan dunia hitam yang diceburinya sekarang. Dia sanggup melakukan apa saja demi wang dan kuasa. Jai antaraorang kuat Shark dalam apa saja misi yang Shark lakukan. Jai lah orangnya yang akan tampil ke depan untuk merealisasikan apa jua yang diarahkan Shark. Sayap Shark semakin berkembang. Tapi dengan kemunculan Malek, Shark terasa semakin tergugat. Beliau terasa tercabar. Berbagai cara dilakukan untuk menjatuhkan Malek tetapi sentiasa dipatahkan oleh ayah tirinya King yang sering membela Malek yang dianggap sebagai sahabat.
King kurang senang dengan karenah Shark yang sentiasa mencetuskan perbalahan yang membabitkan kumpulan-kumpulan gelap yang lain. Ini membuatkan hubungan anak beranak ini semakin dingin. Kerana tamakan kuasa Shark mula berdendam dengan ayahnya beserta Malek. bagi Shark, Maleklah punca segalanya. Dengan itu, Shark mengarahkan Jai untuk menghapuskan abangnya. Disinilah bermula konflik diantara saudara dan kesetiaan keluarga dan kumpulan... Nyawa atau harga diri. Dimanakah penghujung pertempuran mereka...segala-galanya akan terjawab dalam "KL GANGSTER".
da baca??
hihi... jangan tak tengok ye.. kelakar ada.. sedih ada... semuanya ada... cukup ramuan dia.... tahniah kepada Syamsul Yusof...! selama ni aida x ske cerita dia... hehehe tp still x ske care die cakap haha. apa2 pon.. KL gangster best!.. tak pernah2 aida tgk movie kat leisure mall tu... lepas abes cerita... org semua tepuk tangan bersorak... ape maksudnye??? ahhahaha hebatkan!! XD
ok.. selamat menonton k? =)
Tuesday, June 14, 2011
toyol nakal
as'salam....
huh~ uhuhu seecara tak sengaja .. aida n fuad g beli tiket movie... adoi! gara2 beratur panjang.. aida dapat potong Q.... so aida men beli je tiket.. karak da tgk.. kl gangster da tgk... x nak tgk remember me n x-men.. last2 aida amek citer toyol nakal~!...x tau pape langsung pasal citer ni.. men beli je......
permulaannye... aida trmasuk lambat... masuk2 tetiber tgk screen ade org sabah menari tarian die... da pelik da.. citer ape ni? salah masuk ke??. adoi~~.. skali.. mmg gaye cerita dia macam zaman TOk DAN~ .. makaaiihh.. zaman dulu punye gaye.. gile bosan........banyak double meaning ayat2 die... maaf la ye.. sini mmg open.. aida cerita apa yg aida rase... hihi...jalan ceritanya mmg pasal toyol/budak nakal... tp.. banyak sgt melucah.. mmg la x secara telus tp nmpak kot..~ adoi.. ade scene yg aida trnampak bende tut! tp ntah..~ bia lah..
nak kata ada lawak.. x jugak... sedangkan bunga pun bunge tipu.. tp leh kate wangi?? adoi~... cerita perlulah kejujuran.. menipu je semua tu..~ adoi.... sekarang penonton da bijak menilai...
kepada pengarah/penerbit... teruskan usaha untuk menghasilkan seni perfileman yg terbaik.. =)
pesanan ikhlas daripada...
Sunday, June 12, 2011
KL gangster

as'Salam semuaaa =)
hihi laaammmaaa x update blog kan!.. ok kali ni.. aida nak cerita pasal KL Gangster.. fuh!!! fenomena die....~~ mak aiiihh!! XD
aida tonton citer ni kat leisure mall jb...sebelum ni.. bila aida rasa nak tiket murah.. x ramai org.. kat situh arr.. setiap kali aida tonton kat situ.. rase2 nye due tige pasang kapel je... kalau ade yang bawak anak.. siap main lari2 kat dalam tu.. sebabnye.. x ramai daaa org nak g tgk kat situ.. tempat lama...
TAPI!!
terkejut beeerruukk aida semalam!<11jun2011>... perghh panggung penuh wehh ~!... huhu betul2 fenomena ar...ade dengar2 citer.. kl gangster kuar ari kames... dari sabtu da ramai booking smpai ari sabtu! mmg mantap ar~~... dari 5 bintang... aida bagi FULL! serius best.... sebelum ni aida ada tengok cerita kongsi... rasa membazir sangat2 tgk citer tu berbanding KL gangster.. sbbnye.. cerita kngsi macam kurang jelas jalan ceritanya....
ok. kurangkan berleter.. hehe baca lah sinopsis cerita ni..
Sinopsis:
Mengisahkan dua beradik yang telah terjebak di dalam dunia gangster, seorang bernama Malek dan seorang lagi Jai. Si abang iaitu Malek telah dipenjarakan selama 5 tahun akibat dikhianati oleh kumpulannya sendiri yang didalangi oleh Shark anak tiri kepada King, iaitu ketua kongsi gelap yang paling berpengaruh di KL. Bagi Malek setelah dibebaskan beliau ingin mengubah persepsi kehidupan serta menjauhkan diri dari kehidupan hitam sebagai ahli kongsi gelap.
Menjalani rutin kehidupan biasa sambil menjaga ibunya yang dah tua tapi sebagai bekas banduan yang dipandang serong oleh masyarakat adalah agak sukar dia menjalani kehidupan seperti biasa. Beliau sering diganggu oleh gangster-gangster lain yang masih berdendam dengan beliau sehingga King tampil menghulurkan bantuan untuk Malek memulakan kehidupan baru. King mengarahkan orangorangnya supaya tidak menganggu kawasan Malek dan ini amat tidak disenangi oleh anak tirinya Shark yang ingin menjadi "Raja" di KL ini. Berlainan pula dengan kehidupan adiknya yang masih hanyut dibuai kemewahan hidup di dalam dunia gangster.
Bagi Jai kemewahan hidup adalah segalanya dan ini hanya boleh dicapai dengan dunia hitam yang diceburinya sekarang. Dia sanggup melakukan apa saja demi wang dan kuasa. Jai antaraorang kuat Shark dalam apa saja misi yang Shark lakukan. Jai lah orangnya yang akan tampil ke depan untuk merealisasikan apa jua yang diarahkan Shark. Sayap Shark semakin berkembang. Tapi dengan kemunculan Malek, Shark terasa semakin tergugat. Beliau terasa tercabar. Berbagai cara dilakukan untuk menjatuhkan Malek tetapi sentiasa dipatahkan oleh ayah tirinya King yang sering membela Malek yang dianggap sebagai sahabat.
King kurang senang dengan karenah Shark yang sentiasa mencetuskan perbalahan yang membabitkan kumpulan-kumpulan gelap yang lain. Ini membuatkan hubungan anak beranak ini semakin dingin. Kerana tamakan kuasa Shark mula berdendam dengan ayahnya beserta Malek. bagi Shark, Maleklah punca segalanya. Dengan itu, Shark mengarahkan Jai untuk menghapuskan abangnya. Disinilah bermula konflik diantara saudara dan kesetiaan keluarga dan kumpulan... Nyawa atau harga diri. Dimanakah penghujung pertempuran mereka...segala-galanya akan terjawab dalam "KL GANGSTER".
da baca??
hihi... jangan tak tengok ye.. kelakar ada.. sedih ada... semuanya ada... cukup ramuan dia.... tahniah kepada Syamsul Yusof...! selama ni aida x ske cerita dia... hehehe tp still x ske care die cakap haha. apa2 pon.. KL gangster best!.. tak pernah2 aida tgk movie kat leisure mall tu... lepas abes cerita... org semua tepuk tangan bersorak... ape maksudnye??? ahhahaha hebatkan!! XD
ok.. selamat menonton k? =)
Site Mistress
JuJue
![]()
Hey! Im
Juhaida. Born at
6th Jan 1989. From
JB and studying at
University of Malaya belajar dlm bidang biomedical engineering.ada orang panggil
aida, Jue a
apa2 pon selamat berblogging
MyWishes
XD
ape ye??
semua wishlist aida da ditunaikan la.... =)
ada2~ nak iPod nano.. tak tahu kenapa rasa macam hebat bila jadi jam tangan..
hahah!! and.... nak bercuti ke JEPUN or takat singapore pon ok...
XD
Loves & Hates
What I Love X What I Hate
♥ Muhamad Fuad Shahrul Kamar
♥ Azizah Minin
♥ Julia, Juita , Junaina and Airis Danisha
♥ si PutIeh VivA n iPhone
♥ ChiPunK !
X Exams XD
X sesiapa yg boleh di hate
About This Site
The Site's History
I started blogging at
2009. agak baru jugak la ea? ke da lama ye??.. cuma blog ni still biasa2 aje... asal2 niat buat blog ni as my diary..
boleh la kan.. hahahah.. hope tak rase menyampah masuk sini.. =)
kisah2 di sini semuanya kisah daripada penulis sendiri..
jika ada tersinggung dari setiap penulisan harap maaf..
saya manusia biasa yang penuh dengan kesilapan...
topik kebiasaan.:
=: diari2 kehidupan ...
=: Mr Fuad..
=: apa2 yang trlintas..
harap jika mahu masuk kesini untuk mengutuk, mengeji dan sebagainya..
harap dijauhkan.. =)...
sekian..
Credits
ThankYouSooMuch!
Layout done by, -xCherrie
Others: I HEART YOU