Sunday, August 7, 2011
KFCH International College
AsSalam semuaa~!
hari ni bersamaan hari ahad... seminggu kita da berpuasa kan~! =)
semoga kita dapat meneruskan lagi ibadah puasa ni ok..
ok.
post kali ini aida nak cerita pasal...
Class Cake.
cake yg di buat..
1. Cheese cake
2. Tiramisu cake
3. sponge cake

hepi je bergambar di situ..
bangunan baru.. college baru..
KFC punya college la..
best weh.. masuk kitchen diee!! pergh!.
mmg best sangat2~!
mula2 malu2.. nasib baik pegi ngan akak..
ada geng..
hehehe
ok dipendekan cerita .. tengok la gambar2 ni..

ni cheese cake... menarik x? hahah..
setelah belajar.. baru ku tahu cara sebenar buat cheese cake..
hiasan atas tu cm tah pape plak aida buat.. heheh
tak pe lah.. ape laa agaknye rasanya..
puasa kann~!!...

ok.. apa yg atas ni??.. hehe
tu.. Tiramisu cake lah..
err.. tak pernah aida makan okeehhh!!..
rupa2nya.. kek ni tak masak.. erk..
kalau da buat.. tak tahu la nak makan ke tak..
tapi nak makan jugak!. nak tau rasanya macam mana..
kalau peminat coffee.. boleh tangkap minat punye!

ok.. ape tu plak?? hehe..
tu sebenarnya.. balance2 cheese yang kiteorg buat...
chef azrul tu letak dalam cup2.. jangan membazir ok~!
lepas tu.. aida tanye chef eyta tu.. mcm mane nak buat choc macam marble cheese cake..
tu yang die aja tu.
kiteorg pun cuba2 la design2kan. hahahah

ok.. tu sebenarnye.. cheese cake yang betul2 baru kuar dari oven~!!
haha.. satu akak punya satu aida punya..
buruk kan kalau tak ber'make up'kan...
heehehe

HAHA... ni la akak aida.. kak ita..
dia punya kerja laa aida join bende alah ni..
best sangat..
macam nak pergi lagi la..
walaupun satu kelas rm150..
huhu..
tapi sangat2 rasa berbaloi la..
seronok!

ha... ni la dia kitchen die...
betul2 trase mcm kelas blaja betul2 wehh..
nak tukar course boleh x???
daripada biomedical engineering ke hospitality...
ahahahhahah!!!!

alamak.. gambar tak ikut susunan la.. aida malas..
hahah
yang ni.... belum masukkan cheese ke acuan..
nampak tak acu tu ade kaler coklat??
tu sponge cake..
sebagai alas die.. kalu nak ganti benda lain pon boleh jugak..
ikut suka hati kita lah..

ttuu diaa..
cheese yang kembang elok ajee!!
hahah
alaa..
gambar banyak2 dalam kamera akak la..
malas nak guna phone..
sbbnye.. battery nak kong. HAHAHHA
APa2 pun.. sangat2 best pergi blaja kek kat KFCH ni..
tempat yang selesa..
best..
kelengkapan die amat2 best..
macam main pondok2 pon ada..
bila da siap hasil nye..
pergh... bangga gile..
macam nak g kelas2 lain plak..
tgk duit dulu..
*mak.. belanje la setiap kelas ni mak....
hhahahahha!!!
pasni boleh la buat utk raya plak!. hehehe
k bye

Sunday, August 7, 2011
KFCH International College
AsSalam semuaa~!
hari ni bersamaan hari ahad... seminggu kita da berpuasa kan~! =)
semoga kita dapat meneruskan lagi ibadah puasa ni ok..
ok.
post kali ini aida nak cerita pasal...
Class Cake.
cake yg di buat..
1. Cheese cake
2. Tiramisu cake
3. sponge cake

hepi je bergambar di situ..
bangunan baru.. college baru..
KFC punya college la..
best weh.. masuk kitchen diee!! pergh!.
mmg best sangat2~!
mula2 malu2.. nasib baik pegi ngan akak..
ada geng..
hehehe
ok dipendekan cerita .. tengok la gambar2 ni..

ni cheese cake... menarik x? hahah..
setelah belajar.. baru ku tahu cara sebenar buat cheese cake..
hiasan atas tu cm tah pape plak aida buat.. heheh
tak pe lah.. ape laa agaknye rasanya..
puasa kann~!!...

ok.. apa yg atas ni??.. hehe
tu.. Tiramisu cake lah..
err.. tak pernah aida makan okeehhh!!..
rupa2nya.. kek ni tak masak.. erk..
kalau da buat.. tak tahu la nak makan ke tak..
tapi nak makan jugak!. nak tau rasanya macam mana..
kalau peminat coffee.. boleh tangkap minat punye!

ok.. ape tu plak?? hehe..
tu sebenarnya.. balance2 cheese yang kiteorg buat...
chef azrul tu letak dalam cup2.. jangan membazir ok~!
lepas tu.. aida tanye chef eyta tu.. mcm mane nak buat choc macam marble cheese cake..
tu yang die aja tu.
kiteorg pun cuba2 la design2kan. hahahah

ok.. tu sebenarnye.. cheese cake yang betul2 baru kuar dari oven~!!
haha.. satu akak punya satu aida punya..
buruk kan kalau tak ber'make up'kan...
heehehe

HAHA... ni la akak aida.. kak ita..
dia punya kerja laa aida join bende alah ni..
best sangat..
macam nak pergi lagi la..
walaupun satu kelas rm150..
huhu..
tapi sangat2 rasa berbaloi la..
seronok!

ha... ni la dia kitchen die...
betul2 trase mcm kelas blaja betul2 wehh..
nak tukar course boleh x???
daripada biomedical engineering ke hospitality...
ahahahhahah!!!!

alamak.. gambar tak ikut susunan la.. aida malas..
hahah
yang ni.... belum masukkan cheese ke acuan..
nampak tak acu tu ade kaler coklat??
tu sponge cake..
sebagai alas die.. kalu nak ganti benda lain pon boleh jugak..
ikut suka hati kita lah..

ttuu diaa..
cheese yang kembang elok ajee!!
hahah
alaa..
gambar banyak2 dalam kamera akak la..
malas nak guna phone..
sbbnye.. battery nak kong. HAHAHHA
APa2 pun.. sangat2 best pergi blaja kek kat KFCH ni..
tempat yang selesa..
best..
kelengkapan die amat2 best..
macam main pondok2 pon ada..
bila da siap hasil nye..
pergh... bangga gile..
macam nak g kelas2 lain plak..
tgk duit dulu..
*mak.. belanje la setiap kelas ni mak....
hhahahahha!!!
pasni boleh la buat utk raya plak!. hehehe
k bye

Site Mistress
JuJue
![]()
Hey! Im
Juhaida. Born at
6th Jan 1989. From
JB and studying at
University of Malaya belajar dlm bidang biomedical engineering.ada orang panggil
aida, Jue a
apa2 pon selamat berblogging
MyWishes
XD
ape ye??
semua wishlist aida da ditunaikan la.... =)
ada2~ nak iPod nano.. tak tahu kenapa rasa macam hebat bila jadi jam tangan..
hahah!! and.... nak bercuti ke JEPUN or takat singapore pon ok...
XD
Loves & Hates
What I Love X What I Hate
♥ Muhamad Fuad Shahrul Kamar
♥ Azizah Minin
♥ Julia, Juita , Junaina and Airis Danisha
♥ si PutIeh VivA n iPhone
♥ ChiPunK !
X Exams XD
X sesiapa yg boleh di hate
About This Site
The Site's History
I started blogging at
2009. agak baru jugak la ea? ke da lama ye??.. cuma blog ni still biasa2 aje... asal2 niat buat blog ni as my diary..
boleh la kan.. hahahah.. hope tak rase menyampah masuk sini.. =)
kisah2 di sini semuanya kisah daripada penulis sendiri..
jika ada tersinggung dari setiap penulisan harap maaf..
saya manusia biasa yang penuh dengan kesilapan...
topik kebiasaan.:
=: diari2 kehidupan ...
=: Mr Fuad..
=: apa2 yang trlintas..
harap jika mahu masuk kesini untuk mengutuk, mengeji dan sebagainya..
harap dijauhkan.. =)...
sekian..
Credits
ThankYouSooMuch!
Layout done by, -xCherrie
Others: I HEART YOU