Thursday, January 20, 2011
melati & melur

salam semua.. =D
kali ni.. sangat lambat buat post..sangat bz dan sangat la malas...lagi pon.. bile di jenguk kesini.. bukannya ada org rajin bace pon.. hahah tak pe la..buat aje la ceritera disini kan kan.. =D
post kali ini..mahu menceritakan tentang karnival teater UM yang telah berlangsung minggu lepas... dan.. kolej sy bertanding dengan teater yang bertajuk MELATI & MELUR...arahan Eddy Rusdi.....kali ini.. sudah 2 tahun abg Eddy menjadi pengarah dengan kelab teater kolej 11...sangat seronok bekerja dengan beliau...

oh liza memakai baju tidur ku hahah

babak " saya jual.. CENCAPBLA..cencalok dan belacan!"

kali ini.. seperti biasa.. saya dan farah menguruskan bahagian pameran luar dewan .. dan bertugas sebagai penyambut tetamu la gitu nye~..
walaupun tak sehebat mana kerja kami.. tapi kami rasa bangga dapat memberi secebis aura sebelum masuk dewan.. =D.. sampai.. ada seorang pakcik ni.. datang menghampiri..."dik, kene beli tiket ke dik?" hahaha! tergelak pula jadinya.. sebabnya.. kami berdua.. mengenakan pakaian bersuit lengkap hitam putih dan berkot..dan secara kebetulan.. kami memegang flyers yang ala2 ticket gituw =D

tarra... bak kata abg eddy " saya nak macam keadaan Istana Budaya".. ok hehe

menu "senarai para pelakon tambahan"

poster hasil tangan AZIM.. lawa kan?

hasil menu oleh : farahana dan juhaida
photograper: Najwan Aiman
gambar yang sangat lawa dan menarik.. =D
dipendekkan cerita..
tahun ni la.. kali pertama saya menghadiri malam juara-juara...pada mulanya.. tak ada perasaan gementar langsung.. tak tahu lah kenapa... tiba la saat2 mengumumkan anugerah individu...
keseluruhannya... kolej kami merangkol 7 anugerah.. sangat memberangsangkan!
anugerah SKRIP terbaik
anugerah PENGARAH terbaik
anugerah PELAKON PEMBANTU lelaki terbaik - El Razie
anugerah PELAKON PEMBANTU wanita terbaik - Nur Diyana
anugerah PELAKON WANITA terbaik - Nur liza
anugerah PELAKON HARAPAN lelaki - Shamien
JUARA teater 2011
itulah dia anugerah yang diperolehi.. kolej11 telah memenangi juara dua kali berturut-turut..liza dan kak d juga turut memenangi anugerah yang sama pada tahun lepas.. sangat berbangga dengan pencapaian mereka.. walaupun bidang yang mereka kecapi sekarang jauh berbeza dengan bidang kesenian.. tapi.. itu lah diri mereka yang mampu melakukan yang terbaik setanding usaha mereka tanpa mengugat kerjaya sebenar mereka.. =D
kisah teater sebelum kehadiran pengarah yang amat berkebolehan..
haha!
sebelum abg eddy mengarah.. saya sendiri tak pernah menyertai kelab teater ni.. tapi.. pada masa itu.. kawan-kawan dapat nombor 5.. rasa pada masa tu.. macam da terlampau bangga.. =D
jadinya.. kalah dan menang adalah ketentuan dari-Nya...kita perlu redha dengan apa yang ditakdirkan dari berkat dan usaha diri masing-masing...
sekiranya.. kita telah berusaha setinggi langit sekali pun.. tiba-tiba tak memperoleh apa yang dimahukan.. mungkin... itu adalah dugaan yang kita perlu tempuh... usahlah kita merasa rendah diri atau bermusuhan antara satu sama lain...bak kata orang.." kali ni rezeki mereka.. mana tau akan datang rezeki kita".. kan?...
sebab apa sy berkata sedemikian?...sebab.. sy juga tak menggemari kata-kata fitnah atau cakap belakang... =D.. usah lah begitu wahai adikku.. <kenape adik? sebab dia bawah umur haha>
dan...kadang kala... kejayaan seseorang itu tak akan kekal selamanya.. kemungkinan kita juga akan jatuh kembali kebawah...usah lah diri kita lupa akan masa depan yang akan menanti tak lama lagi.. =D apa yang lepas.. biarlah ia menjadi kenangan abadi bersama..untuk diri kita lebih bersemangat dan terus berusaha sebaik mungkin..
teater memanusiakan manusia
secebis nukilan dari hati...

Thursday, January 20, 2011
melati & melur

salam semua.. =D
kali ni.. sangat lambat buat post..sangat bz dan sangat la malas...lagi pon.. bile di jenguk kesini.. bukannya ada org rajin bace pon.. hahah tak pe la..buat aje la ceritera disini kan kan.. =D
post kali ini..mahu menceritakan tentang karnival teater UM yang telah berlangsung minggu lepas... dan.. kolej sy bertanding dengan teater yang bertajuk MELATI & MELUR...arahan Eddy Rusdi.....kali ini.. sudah 2 tahun abg Eddy menjadi pengarah dengan kelab teater kolej 11...sangat seronok bekerja dengan beliau...

oh liza memakai baju tidur ku hahah

babak " saya jual.. CENCAPBLA..cencalok dan belacan!"

kali ini.. seperti biasa.. saya dan farah menguruskan bahagian pameran luar dewan .. dan bertugas sebagai penyambut tetamu la gitu nye~..
walaupun tak sehebat mana kerja kami.. tapi kami rasa bangga dapat memberi secebis aura sebelum masuk dewan.. =D.. sampai.. ada seorang pakcik ni.. datang menghampiri..."dik, kene beli tiket ke dik?" hahaha! tergelak pula jadinya.. sebabnya.. kami berdua.. mengenakan pakaian bersuit lengkap hitam putih dan berkot..dan secara kebetulan.. kami memegang flyers yang ala2 ticket gituw =D

tarra... bak kata abg eddy " saya nak macam keadaan Istana Budaya".. ok hehe

menu "senarai para pelakon tambahan"

poster hasil tangan AZIM.. lawa kan?

hasil menu oleh : farahana dan juhaida
photograper: Najwan Aiman
gambar yang sangat lawa dan menarik.. =D
dipendekkan cerita..
tahun ni la.. kali pertama saya menghadiri malam juara-juara...pada mulanya.. tak ada perasaan gementar langsung.. tak tahu lah kenapa... tiba la saat2 mengumumkan anugerah individu...
keseluruhannya... kolej kami merangkol 7 anugerah.. sangat memberangsangkan!
anugerah SKRIP terbaik
anugerah PENGARAH terbaik
anugerah PELAKON PEMBANTU lelaki terbaik - El Razie
anugerah PELAKON PEMBANTU wanita terbaik - Nur Diyana
anugerah PELAKON WANITA terbaik - Nur liza
anugerah PELAKON HARAPAN lelaki - Shamien
JUARA teater 2011
itulah dia anugerah yang diperolehi.. kolej11 telah memenangi juara dua kali berturut-turut..liza dan kak d juga turut memenangi anugerah yang sama pada tahun lepas.. sangat berbangga dengan pencapaian mereka.. walaupun bidang yang mereka kecapi sekarang jauh berbeza dengan bidang kesenian.. tapi.. itu lah diri mereka yang mampu melakukan yang terbaik setanding usaha mereka tanpa mengugat kerjaya sebenar mereka.. =D
kisah teater sebelum kehadiran pengarah yang amat berkebolehan..
haha!
sebelum abg eddy mengarah.. saya sendiri tak pernah menyertai kelab teater ni.. tapi.. pada masa itu.. kawan-kawan dapat nombor 5.. rasa pada masa tu.. macam da terlampau bangga.. =D
jadinya.. kalah dan menang adalah ketentuan dari-Nya...kita perlu redha dengan apa yang ditakdirkan dari berkat dan usaha diri masing-masing...
sekiranya.. kita telah berusaha setinggi langit sekali pun.. tiba-tiba tak memperoleh apa yang dimahukan.. mungkin... itu adalah dugaan yang kita perlu tempuh... usahlah kita merasa rendah diri atau bermusuhan antara satu sama lain...bak kata orang.." kali ni rezeki mereka.. mana tau akan datang rezeki kita".. kan?...
sebab apa sy berkata sedemikian?...sebab.. sy juga tak menggemari kata-kata fitnah atau cakap belakang... =D.. usah lah begitu wahai adikku.. <kenape adik? sebab dia bawah umur haha>
dan...kadang kala... kejayaan seseorang itu tak akan kekal selamanya.. kemungkinan kita juga akan jatuh kembali kebawah...usah lah diri kita lupa akan masa depan yang akan menanti tak lama lagi.. =D apa yang lepas.. biarlah ia menjadi kenangan abadi bersama..untuk diri kita lebih bersemangat dan terus berusaha sebaik mungkin..
teater memanusiakan manusia
secebis nukilan dari hati...

Site Mistress
JuJue
![]()
Hey! Im
Juhaida. Born at
6th Jan 1989. From
JB and studying at
University of Malaya belajar dlm bidang biomedical engineering.ada orang panggil
aida, Jue a
apa2 pon selamat berblogging
MyWishes
XD
ape ye??
semua wishlist aida da ditunaikan la.... =)
ada2~ nak iPod nano.. tak tahu kenapa rasa macam hebat bila jadi jam tangan..
hahah!! and.... nak bercuti ke JEPUN or takat singapore pon ok...
XD
Loves & Hates
What I Love X What I Hate
♥ Muhamad Fuad Shahrul Kamar
♥ Azizah Minin
♥ Julia, Juita , Junaina and Airis Danisha
♥ si PutIeh VivA n iPhone
♥ ChiPunK !
X Exams XD
X sesiapa yg boleh di hate
About This Site
The Site's History
I started blogging at
2009. agak baru jugak la ea? ke da lama ye??.. cuma blog ni still biasa2 aje... asal2 niat buat blog ni as my diary..
boleh la kan.. hahahah.. hope tak rase menyampah masuk sini.. =)
kisah2 di sini semuanya kisah daripada penulis sendiri..
jika ada tersinggung dari setiap penulisan harap maaf..
saya manusia biasa yang penuh dengan kesilapan...
topik kebiasaan.:
=: diari2 kehidupan ...
=: Mr Fuad..
=: apa2 yang trlintas..
harap jika mahu masuk kesini untuk mengutuk, mengeji dan sebagainya..
harap dijauhkan.. =)...
sekian..
Credits
ThankYouSooMuch!
Layout done by, -xCherrie
Others: I HEART YOU