Monday, August 9, 2010
kini aku disini..

terpaksa ambil dari jauh...

akhirnya dapat juga di fokuskan...itu adalah kaki seorang pesakit.. kaki bahagia femur nya patah..jadi.. perlu disambungkan..dengan besi ditebuk kedalam tulangnya..

inilah kami.. yang hanya mampu memerhati.. di belakang ridgwan..tiada penghadang..boleh kena sinaran X.. bahaya....huhu tapi.. radiasinya tak kuat sangat.. =)
gambar2 ni semua menggambarkan betapa bertuahnya aku belajar di jurusan kejuruteraan bioperubatan... =)
ini adalah kali kedua aku masuk dewan pembedahan.. masa pertama kali aku masuk.. masa aku berumur 13tahun.. kena buat "endoscopic" masuk satu tiub kamera.. berdiameter sebesar paip air... melalui mulut ke salur tekak... fuh.. pengalaman yang tak dapat dilupakan... separuh siksa.. separuh nak mati....aku pun tak pasti kenapa aku kena buat itu semua..rasanya sebab dulu ada masalah perut...haih.. sebab tu mak akan selalu risau kalau aku sakit perut.. =) hheheh ..selagi aku terjumpa bilik endoscope.. mesti aku masih terbayang-bayang keadaan diri aku tika itu.. fuh...hanya tuhan aja yang tahu... aku berdoa tak akan laki aku mengalami keadaan sebegitu....
eh tiba2 teringat pula kisah dewan bedah heh..iyalah.. pengalaman yang semua org bukan nya dapat kan.... kisah tu pon ada kaitan dengan apa yang aku belajar sekarang.. =))
sekarang ni... sudah hampir tiga tahun menuntut.. tapi.. aku rasa masih lemah.. seolah-olah.. masih berada di awal pengajian.. =) rugi jika aku masih membazirkan masa kan... usaha lah.. kejayaan tidak akan jauh dari genggamanmu jika kamu masih mampu pertahankan... =)
aku suka tengok gambar-gambar diatas.. tak tau kenapa.. =) nampak seolah2 aku sudah besar. haha.. =))
ini adalah kali kedua aku masuk dewan pembedahan.. masa pertama kali aku masuk.. masa aku berumur 13tahun.. kena buat "endoscopic" masuk satu tiub kamera.. berdiameter sebesar paip air... melalui mulut ke salur tekak... fuh.. pengalaman yang tak dapat dilupakan... separuh siksa.. separuh nak mati....aku pun tak pasti kenapa aku kena buat itu semua..rasanya sebab dulu ada masalah perut...haih.. sebab tu mak akan selalu risau kalau aku sakit perut.. =)
sayangilah diri anda...jagalah sebaik mana kurniaan tuhan...selagi anda mampu ...
eh tiba2 teringat pula kisah dewan bedah heh..iyalah.. pengalaman yang semua org bukan nya dapat kan.... kisah tu pon ada kaitan dengan apa yang aku belajar sekarang.. =))
sekarang ni... sudah hampir tiga tahun menuntut.. tapi.. aku rasa masih lemah.. seolah-olah.. masih berada di awal pengajian.. =) rugi jika aku masih membazirkan masa kan... usaha lah.. kejayaan tidak akan jauh dari genggamanmu jika kamu masih mampu pertahankan... =)
aku suka tengok gambar-gambar diatas.. tak tau kenapa.. =) nampak seolah2 aku sudah besar. haha..
setiap kenangan yang kita lalui...tiada pengganti di lain hari.. hargailah ia kerna tiada mata wang yang akan mampu membeli kenangan itu...
belajar lah dengan rajin =))
belajar lah dengan rajin =))
juHaiDa-My @ 8/09/2010 09:39:00 PM |
1 pEngoMen YanG comEl




