Sunday, June 6, 2010
use ur brain...........

baca untuk saja2 je ye.. huhu...
hurm....
guna kan lah akal mu sebaik mungkin..
renungkan lah.. hayatilah... fikirkan lah..
setiap apa yang pernah diperdengarkan..
bukan untuk memecah kan.. bukan untuk memutuskan..
cuma untuk menjauhkan keburukan syak wasangka..
fikirkan lah.. bukan mudah untuk bersuara dengan kata2 benar...
kerna aku tau.. kau telah menipu aku dgn penerimaan kau..
siapa yang tak marah kalau kau yang dipercayai..
telah memungkiri janji..
telah memakan aku sendiri...
kemungkinan.. sekali kau hayati...mesti kau x kan faham..
fikirkan lah.
aku tahu..
kau x kan sedar.. kau terlalu memikirkan kejahatan orang lain..
seperti aku sendri...
cukup baek.. amarah ku tlah aku pendam kan...
sebab aku juga manusia.. punya hati dan perasaan..
untuk aku bertanggungjawab menjaga perasaan orang lain..
dan kau? sekali aku TERSENTAK dengan apa yang tersirat telah kau lakukan..
jangan sesekali. kau cuba memburukkan pandangan orang lain trhadap aku..
ini hanya kau dan aku..
jika kau rasa kau berhak menimbul perasaan amarah..
renungkan kembali..
setiap huruf.. patah perkataan.. yang pernah aku katakan..
semaklah kembali..
adakah aku cuba memburukkan?..
sedangkan aku cuba mengelakkan..
tp..
kau telah menyakitkan dan memusnahkan kepercayaan aku dan kau!
ya tuhan...salah kah aku jika aku menyesali dengan setiap pertolongan ku selama ini? salah kah aku jika aku menyesali tanggungjawabku selama ini...? dan salah kah aku.. jika semua yang pernah ak lakukan ak kesali?.............sesungguhnya.. aku sangat lemah...selagi amarah ku dapat ku tahan...akan ku pendam...
Sunday, June 6, 2010
use ur brain...........

baca untuk saja2 je ye.. huhu...
hurm....
guna kan lah akal mu sebaik mungkin..
renungkan lah.. hayatilah... fikirkan lah..
setiap apa yang pernah diperdengarkan..
bukan untuk memecah kan.. bukan untuk memutuskan..
cuma untuk menjauhkan keburukan syak wasangka..
fikirkan lah.. bukan mudah untuk bersuara dengan kata2 benar...
kerna aku tau.. kau telah menipu aku dgn penerimaan kau..
siapa yang tak marah kalau kau yang dipercayai..
telah memungkiri janji..
telah memakan aku sendiri...
kemungkinan.. sekali kau hayati...mesti kau x kan faham..
fikirkan lah.
aku tahu..
kau x kan sedar.. kau terlalu memikirkan kejahatan orang lain..
seperti aku sendri...
cukup baek.. amarah ku tlah aku pendam kan...
sebab aku juga manusia.. punya hati dan perasaan..
untuk aku bertanggungjawab menjaga perasaan orang lain..
dan kau? sekali aku TERSENTAK dengan apa yang tersirat telah kau lakukan..
jangan sesekali. kau cuba memburukkan pandangan orang lain trhadap aku..
ini hanya kau dan aku..
jika kau rasa kau berhak menimbul perasaan amarah..
renungkan kembali..
setiap huruf.. patah perkataan.. yang pernah aku katakan..
semaklah kembali..
adakah aku cuba memburukkan?..
sedangkan aku cuba mengelakkan..
tp..
kau telah menyakitkan dan memusnahkan kepercayaan aku dan kau!
ya tuhan...salah kah aku jika aku menyesali dengan setiap pertolongan ku selama ini? salah kah aku jika aku menyesali tanggungjawabku selama ini...? dan salah kah aku.. jika semua yang pernah ak lakukan ak kesali?.............sesungguhnya.. aku sangat lemah...selagi amarah ku dapat ku tahan...akan ku pendam...
Site Mistress
JuJue
![]()
Hey! Im
Juhaida. Born at
6th Jan 1989. From
JB and studying at
University of Malaya belajar dlm bidang biomedical engineering.ada orang panggil
aida, Jue a
apa2 pon selamat berblogging
MyWishes
XD
ape ye??
semua wishlist aida da ditunaikan la.... =)
ada2~ nak iPod nano.. tak tahu kenapa rasa macam hebat bila jadi jam tangan..
hahah!! and.... nak bercuti ke JEPUN or takat singapore pon ok...
XD
Loves & Hates
What I Love X What I Hate
♥ Muhamad Fuad Shahrul Kamar
♥ Azizah Minin
♥ Julia, Juita , Junaina and Airis Danisha
♥ si PutIeh VivA n iPhone
♥ ChiPunK !
X Exams XD
X sesiapa yg boleh di hate
About This Site
The Site's History
I started blogging at
2009. agak baru jugak la ea? ke da lama ye??.. cuma blog ni still biasa2 aje... asal2 niat buat blog ni as my diary..
boleh la kan.. hahahah.. hope tak rase menyampah masuk sini.. =)
kisah2 di sini semuanya kisah daripada penulis sendiri..
jika ada tersinggung dari setiap penulisan harap maaf..
saya manusia biasa yang penuh dengan kesilapan...
topik kebiasaan.:
=: diari2 kehidupan ...
=: Mr Fuad..
=: apa2 yang trlintas..
harap jika mahu masuk kesini untuk mengutuk, mengeji dan sebagainya..
harap dijauhkan.. =)...
sekian..
Credits
ThankYouSooMuch!
Layout done by, -xCherrie
Others: I HEART YOU