Wednesday, January 27, 2010
hari Ini...
hari ini...
hari ni byk mengajar ak utk cuba menjadi diri ak sendri..
hari ini jugak... byk mengajar ak utk berhati2 dgn org keliling..
hari ini jugak...cuba mengajar ak...utk tidak tertipu dgn pujuk rayu atau baek luaran seseorang..
manusia...
kata dihati dan dimulut jarang-jarang sama...
kebiasaannya... mulut digunakan utk memperkatakan apa kata fikiran..
bukannya mereka gune utk ape yg diperkatakan oleh hati...
btol ke ape yg ak cube perkatakan ni??...
ye la...
mulut..suara..senjata paling banyak digunekan oleh manusia...
mulut jugak boleyh menipu...
dgn care...menggunekan ayat2 manis..suci murni...supaye org leyh terpedaye...
bahaye bukan??...
tp kite pon mesti susah nak jage mulut kite kan...
walaupun kite tau ape yg kite ckp ..x secare langsung kadang2 menimbulkan perasaan sakit ati kat org sekeliling kite...
hurm...susah jugak tu..nak kunci mulut kite pun..nanti kite jugak penat...
ape2 pon...TEpuk Dada TanYE LA Hati KitE.. hahah
nape ak ckp mcm ni hek..
tah la... mybe sbb byk sgt manifesto2 yg ak da bace skang ni...
biase la..dunie politik...walaupun setakat dalam kampus je..
tp ni leyh dikaitkan mcm dunie lua jugak...
pernah ak tau dulu.....ranking dlm analisis pertama dunia...org yg boleyh kite percaye.. ialah DOKTOR...dan..org yg susah kite nak mempercayai ialah ahli2 pOlItIk...betul ke?...
haha semakin lame ak kat blog ni..jarang ak berhujah mcm ni,..tp ak sgt berkongsi2 ape2 cite mcm ni...cume ak x de geng nak borak mcm ni..hehehe so..kat blog je la ak bleyh memperkatakan ape2..sekian..
Wednesday, January 27, 2010
hari Ini...
hari ini...
hari ni byk mengajar ak utk cuba menjadi diri ak sendri..
hari ini jugak... byk mengajar ak utk berhati2 dgn org keliling..
hari ini jugak...cuba mengajar ak...utk tidak tertipu dgn pujuk rayu atau baek luaran seseorang..
manusia...
kata dihati dan dimulut jarang-jarang sama...
kebiasaannya... mulut digunakan utk memperkatakan apa kata fikiran..
bukannya mereka gune utk ape yg diperkatakan oleh hati...
btol ke ape yg ak cube perkatakan ni??...
ye la...
mulut..suara..senjata paling banyak digunekan oleh manusia...
mulut jugak boleyh menipu...
dgn care...menggunekan ayat2 manis..suci murni...supaye org leyh terpedaye...
bahaye bukan??...
tp kite pon mesti susah nak jage mulut kite kan...
walaupun kite tau ape yg kite ckp ..x secare langsung kadang2 menimbulkan perasaan sakit ati kat org sekeliling kite...
hurm...susah jugak tu..nak kunci mulut kite pun..nanti kite jugak penat...
ape2 pon...TEpuk Dada TanYE LA Hati KitE.. hahah
nape ak ckp mcm ni hek..
tah la... mybe sbb byk sgt manifesto2 yg ak da bace skang ni...
biase la..dunie politik...walaupun setakat dalam kampus je..
tp ni leyh dikaitkan mcm dunie lua jugak...
pernah ak tau dulu.....ranking dlm analisis pertama dunia...org yg boleyh kite percaye.. ialah DOKTOR...dan..org yg susah kite nak mempercayai ialah ahli2 pOlItIk...betul ke?...
haha semakin lame ak kat blog ni..jarang ak berhujah mcm ni,..tp ak sgt berkongsi2 ape2 cite mcm ni...cume ak x de geng nak borak mcm ni..hehehe so..kat blog je la ak bleyh memperkatakan ape2..sekian..
Site Mistress
JuJue
![]()
Hey! Im
Juhaida. Born at
6th Jan 1989. From
JB and studying at
University of Malaya belajar dlm bidang biomedical engineering.ada orang panggil
aida, Jue a
apa2 pon selamat berblogging
MyWishes
XD
ape ye??
semua wishlist aida da ditunaikan la.... =)
ada2~ nak iPod nano.. tak tahu kenapa rasa macam hebat bila jadi jam tangan..
hahah!! and.... nak bercuti ke JEPUN or takat singapore pon ok...
XD
Loves & Hates
What I Love X What I Hate
♥ Muhamad Fuad Shahrul Kamar
♥ Azizah Minin
♥ Julia, Juita , Junaina and Airis Danisha
♥ si PutIeh VivA n iPhone
♥ ChiPunK !
X Exams XD
X sesiapa yg boleh di hate
About This Site
The Site's History
I started blogging at
2009. agak baru jugak la ea? ke da lama ye??.. cuma blog ni still biasa2 aje... asal2 niat buat blog ni as my diary..
boleh la kan.. hahahah.. hope tak rase menyampah masuk sini.. =)
kisah2 di sini semuanya kisah daripada penulis sendiri..
jika ada tersinggung dari setiap penulisan harap maaf..
saya manusia biasa yang penuh dengan kesilapan...
topik kebiasaan.:
=: diari2 kehidupan ...
=: Mr Fuad..
=: apa2 yang trlintas..
harap jika mahu masuk kesini untuk mengutuk, mengeji dan sebagainya..
harap dijauhkan.. =)...
sekian..
Credits
ThankYouSooMuch!
Layout done by, -xCherrie
Others: I HEART YOU