Wednesday, June 24, 2009
fried ice cream
huhu ak sgt ske mkn~...
then ak punye susah payah cr resepi ni kat tenet then try..bley tahan la ...
nak resepi nye?? meh ak aja huhu..
bahan:- roti biase, ice cream, serbuk roti, telur, ais masak
ok care2nye...
mule2 amek roti tu kan.. penyek2kan atau leper kan la... then basahkan sket roti ngan air tu...
selepas itu lipatkan sket pade tepi2 nye mcm jadik poket la....then...amek ais krim tu..masukkan smpai penuh...then...tutupkan roti tersebut..jadik kan la bulat2... kalu x leyh tutup..amek air sket utk tutupkan..
selepas itu..golek2kan aiskrim tu kat telur...selepas itu golek2kan dekat serbuk roti....bentuk2kan jadik bulat... kemudian simpan dlm petiais.. bia aiskrim td beku bbtol2 dlm roti tu...
bile nak goreng.. minyak dlm kuali kalau boleh byk siket...then btol2 panas!! golek2kan ..goreng jgn terlalu lama...nnti aiskrim dlm tu cair... then?? SIAP!!
ahaha...try ah kalu rajen...bli kat kedai mahal2..baek buat sendrik...laghik besh...penat lelah kite nnti kiter jugak yg rase rite?? hahah...
~END~
Wednesday, June 24, 2009
fried ice cream
huhu ak sgt ske mkn~...
then ak punye susah payah cr resepi ni kat tenet then try..bley tahan la ...
nak resepi nye?? meh ak aja huhu..
bahan:- roti biase, ice cream, serbuk roti, telur, ais masak
ok care2nye...
mule2 amek roti tu kan.. penyek2kan atau leper kan la... then basahkan sket roti ngan air tu...
selepas itu lipatkan sket pade tepi2 nye mcm jadik poket la....then...amek ais krim tu..masukkan smpai penuh...then...tutupkan roti tersebut..jadik kan la bulat2... kalu x leyh tutup..amek air sket utk tutupkan..
selepas itu..golek2kan aiskrim tu kat telur...selepas itu golek2kan dekat serbuk roti....bentuk2kan jadik bulat... kemudian simpan dlm petiais.. bia aiskrim td beku bbtol2 dlm roti tu...
bile nak goreng.. minyak dlm kuali kalau boleh byk siket...then btol2 panas!! golek2kan ..goreng jgn terlalu lama...nnti aiskrim dlm tu cair... then?? SIAP!!
ahaha...try ah kalu rajen...bli kat kedai mahal2..baek buat sendrik...laghik besh...penat lelah kite nnti kiter jugak yg rase rite?? hahah...
~END~
Site Mistress
JuJue
![]()
Hey! Im
Juhaida. Born at
6th Jan 1989. From
JB and studying at
University of Malaya belajar dlm bidang biomedical engineering.ada orang panggil
aida, Jue a
apa2 pon selamat berblogging
MyWishes
XD
ape ye??
semua wishlist aida da ditunaikan la.... =)
ada2~ nak iPod nano.. tak tahu kenapa rasa macam hebat bila jadi jam tangan..
hahah!! and.... nak bercuti ke JEPUN or takat singapore pon ok...
XD
Loves & Hates
What I Love X What I Hate
♥ Muhamad Fuad Shahrul Kamar
♥ Azizah Minin
♥ Julia, Juita , Junaina and Airis Danisha
♥ si PutIeh VivA n iPhone
♥ ChiPunK !
X Exams XD
X sesiapa yg boleh di hate
About This Site
The Site's History
I started blogging at
2009. agak baru jugak la ea? ke da lama ye??.. cuma blog ni still biasa2 aje... asal2 niat buat blog ni as my diary..
boleh la kan.. hahahah.. hope tak rase menyampah masuk sini.. =)
kisah2 di sini semuanya kisah daripada penulis sendiri..
jika ada tersinggung dari setiap penulisan harap maaf..
saya manusia biasa yang penuh dengan kesilapan...
topik kebiasaan.:
=: diari2 kehidupan ...
=: Mr Fuad..
=: apa2 yang trlintas..
harap jika mahu masuk kesini untuk mengutuk, mengeji dan sebagainya..
harap dijauhkan.. =)...
sekian..
Credits
ThankYouSooMuch!
Layout done by, -xCherrie
Others: I HEART YOU